fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות.

כאשר מתעוררות מחלוקות על גובה תשלום הארנונה, הכתובת הטבעית היא מחלקת הגבייה בראשות המקומית. אך לא תמיד קל להתנהל מול המערכת הבירוקרטית, ולא תמיד הרשויות מקבלות את טענות הנישומים. לכן במקרים רבים יש צורך בסיוע משפטי של עו“ד חובות ארנונה היודע כיצד לפעול מול הרשויות המקומיות והליכי הגבייה שהן מפעילות.

מהי ארנונה

הארנונה היא המס אותו גובות הרשויות המקומיות לצורך מימון פעילותן וכל השירותים שהן מעניקות לאזרח. בין אם יש לכם מקום מגורים או עסק בתחומי העיר, אתם תקבלו דרישה לתשלומי הארנונה. ואם לא תשלמו את הארנונה בזמן, העיירה עשויה להפעיל הליכי גבייה שונים.

הארנונה מוסדרת בחוק ההסדרים במשק המדינה. החוק מגדיר את הקריטריונים לקביעת תשלומי הארנונה. אך לא לטעות, החוק אינו קובע שיעורי ארנונה קבועים לכל הרשויות המקומיות, וכל רשות מקומית קובעת באופן עצמאי את תעריפי הארנונה שלה.

החוק מגדיר 4 קריטריונים מרכזיים לחישוב הארנונה, והם שטח הנכס, סיווג הנכס, השימוש שנעשה בו והמיקום של הנכס. לצורך הדוגמה ישנו סיווג שונה בין דירה למגורים לבין נכס המשמש למטרות עסקים, כמו גם תעריפי ארנונה המשתנים בין אזורים שונים של העיר.

הרשויות המוניציפליות נדרשות לחשב עשרות אלפי תעריפי ארנונה לתושביהן. ומכיוון שהחישוב מורכב ומושפע מגורמים שונים, יתכנו שיש בו גם טעויות שונות המביאות לגבייה עודפת של ארנונה. או לחלופין, מקרים שנופלים בין הכיסאות, ולאחר שנים העירייה מבקשת לערוך חיוב רטרואקטיבי עבור כספים המגיעים לה.

מלבד שיטות החישוב המוגדרות בחוק, ישנם גם קריטריונים שונים לקבלת הנחות בארנונה. מגזרים שונים זוכים להטבות והנחות, ובכללם גם הנחות בתחום הארנונה. לעתים כדאי לעשות בדיקה ולבדוק האם יש לכם זכויות שאינן ממומשות.

עורך דין הפחתת ארנונה

הפחתת חוב ארנונה

הפחתת חוב ארנונה לבעלי הכנסה נמוכה – ישנם רבים הסובלים מקשיים כלכליים, ובכללם גם יחידים, משפחות וגם בעלי עסקים. מדיניות הארנונה מנסה להקל על החלשים בחברה, ולכן במקרים רבים ניתן לקבל הפחתות בחיוב הארנונה המבוססת על רמת ההכנסה ומספר הנפשות בבית. אלו יכולות להיות הנחות משמעותיות מאוד, היכולות להגיע ל 90% במקרים מסוימים. לעתים הנישומים עומדים בתנאי זכאות כפולים, כלומר מגיעה להם יותר מהנחה אחת. במקרים אלו נהוג לבצע את החישוב על פי ההנחה הגבוהה ביותר.

על מנת לממש את הזכאות, עליכם לגשת אל מחלקת הגבייה ברשות המקומית ושם למלא את הטפסים המתאימים. בטופס הבקשה עליכם לפרט את כל מקורות ההכנסה שלכם ולצרף את האסמכתאות המעידות על כך.

אחד המקרים השכיחים הוא שאנשים משלמים ארנונה לפי התעריף הרגיל, אך אינם מודעים לכך כי הם עונים על תנאי הזכאות להנחות. במקרים אלו ניתן להגיש בקשות רטרואקטיביות, ולקבל החזרים עבור התשלום העודף.

עם קצת מזל, סבלנות, עקשנות וסבלנות תוכלו לממש את הנחות הארנונה המגיעות לכם. אך ישנם מקרים בהם הרשויות דוחות את הבקשות, ואז תצטרכו להגיש ערעורים על ההחלטה, בדרך כלל מול הגורם המוסמך בעייריה. אך יתכנו גם מקרים בהם תצטרכו לפנות אל בית המשפט לעניינים מנהליים, ובמקרים אלו תזדקקו לסיוע של עורך דין עתירות מנהליות.

עילות אחרות להפחתת חובות ארנונה – מלבד הנחות על רקע כלכלי, ישנה עוד שורה ארוכה של הנחות חובה לאוכלוסיות מיוחדות. אלו כוללים הפחתות עובר נכים, נכי צה“ל, חיילים, אזרחים ותיקים ועוד. וקיימות גם הנחות נוספות המיועדות לעסקים, מוסדות ללא כוונת רווח ועוד.

עתירות מנהליות

דרישות העירייה לגבי חובות הארנונה עשויות ליצור קונפליקטים גדולים ועתירות מנהליות כנגד העיירה. ולשם כך תזדקקו לשירותיו של עורך דין הפחתת ארנונה. לא כל הסוגיות של הפחתת חוב ארנונה הן לצורך מימוש זכויות והנחות המגיעות לכם. לעתים הסוגיות מורכבות יותר.

ישנם מקרים בהם רשויות מקומיות מציבות דרישות לתשלום רטרואקטיביים ותשלומי ארנונה שחלה עליהם התיישנות, והן עושות זאת באמצעות הליכי גבייה מנהלית. ישנם גם מקרים בהם ישנן טעויות מדידה המביאות לדרישות ארנונה מופרזות, והדבר מגיע אל בתי המשפט.

הפחתת חוב ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה

מתמודדים עם דרישות תשלום מופרזות או הליכי גבייה מנהלית? אתם מוזמנים לפנות אל משרד עורך דין הפחתת ארנונה רועי דותן. משרדינו בעל ניסיון רב בהפחתת חובות ארנונה ומיסוי מוניציפלי. יש לנו ניסיון בהתנהלות מול מחלקת הגבייה, וגם בהגשת עתירות מנהליות חובות ארנונה.

עורך הדין רועי דותן מעניק לכם סיוע בכל מה שקשור לדרישות התשלום של הרשויות המקומיות, והסוגיות הנלוות אשר יכולות להגיע אפילו למקרים של תביעת לשון הרע בגין הטלת עיקול שאינו מוצדק. בנוסף משרדינו מטפל בעוד מגוון נושאים של לשון הרע, שיימינג בפייסבוק, גביית חובות בהוצאה לפועל, תביעת הפרת פרטיות ועוד.

עורך דין לשון הרע וגבייה מנהלית –  רועי דותן בפייסבוק

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

תביעה על פגיעה בפרטיות

לפני שנדבר על תביעה על פגיעה בפרטיות וכל השאלות הרלוונטיות, יש להסביר בצורה מדייקת את נושא הגנת הפרטיות. נראה שרבים אינם מודעים לחוק ומשמעותו, ולעתים

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button