fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

תביעה על שיימינג בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק הופכת נפוצה יותר ויותר בשנים האחרונות. בעבר אנשים לא היו מודעים למשמעות של פרסומים בפייסבוק וברשתות החברתיות, אך נראה כי היום ישנה מודעות גדולה יותר. אך למרות זאת ישנם מקרים רבים בהם מוגשת תביעה בגין השמצה בפייסבוק.

שיימינג בפייסבוק תביעה עשויה לזכות את התובע בפיצויים. סעיף 7א לחוק איסור לשון הרע מאפשר ליחידים להגיש תביעת פיצויים ללא הוכחת נזק, עד לסך כולל של כ-70,000 ₪ , או 140,000 ₪ במקרה והייתה כוונה לפגוע.

במסגרת תביעת שיימינג בפייסבוק נדרש לרוב הסעד של הסרת הפרסום, ופרסום הבהרה או התנצלות לדברים שפורסמו.

השפעת השיימינג ברשתות החברתיות

שיימינג בפלטפורמות מדיה חברתית כמו פייסבוק, או אחרות, יכול להשפיע באופן משמעותי על חייו של אדם שכנגדו פורסמו הדברים. שיימינג יכול להתרחש בין אנשים פרטיים או כרוך בהשלכות עסקיות או ציבוריות. למשל אנשים יכולים להדיר רגליהם מעסק מסוים, בגלל פרסום פוגעני ואולי אפילו שקרי. לצערנו התופעה נפוצה. אנו רואים זאת במספר התביעות שעולה כל שנה. וגם בתור עורך דין לשון הרע, המעניק ייצוג לאנשים שנפגעו כתוצאה מלשון הרע, או אנשים שנתבעו בשל פרסום בפייסבוק, ניתן לראות ריבוי של מקרים.

אנו תמיד נוהגים לתת את הדוגמה של עסק אשר נפגע בצורה כלכלית בעקבות לשון הרע, אך אל תטעו – זוהי גם פגיעה נפשית. פרסום פוגעני, שאולי גם שקרי, עשוי בקלות לזכות בחשיפה רבה תוך זמן קצר. והוא עלול להותיר אחריו פציעות נפשיות. למזלנו ישנם חוקים המעניקים הגנה לאזרח במקרים אלו. ואם נפגעתם, חשוב לפנות לייעוץ משפטי.

תביעה בגין השמצה בפייסבוק

תביעה על שיימינג בפייסבוק

בטרם פרצו לחיינו הרשתות החברתיות וטכנולוגיות האינטרנט, אדם פשוט לא יכל בקלות לפרסם דברים לציבור. התקשורת הייתה נגישה בעיקר לאנשי תקשורת ואישי ציבור, ותביעות לשון הרע בדרך כלל היו קשורות אליהם.

אך היום אנו חיים במציאות שונה לגמרי. כל אדם יכול לקחת את מכשיר הסלולר ולפרסם משהו ברשתות החברתיות. ניתן לעשות זאת בכל זמן ובכל מקום, וקהלים עצומים עשויים להיחשף לכך. זהו כוח שאיתו גם מגיעה אחריות. אבל אנשים רבים מפרסמים דברים המסתיימים בתביעות משפטיות. ואנו אכן רואים עלייה קבועה במספר תביעות לשון הרע באינטרנט.

התהודה הרבה שיש לפרסום בפייסבוק, הופכת אותה לבעייתית ביותר. תביעה בגין השמצה בפייסבוק יכולה להגיע מכל כיוון, ובגלל החשיפה הגדולה פוטנציאל הנזק גדול יותר (דבר המשפיע על סכום התביעה).

שיימינג בפייסבוק תביעה – לתביעות לשון הרע בפייסבוק ישנה ייחודיות רבה. הפרסום הפוגעני יכול לבוא בצורות שונות: פוסט עם טקסט פוגעני, תמונה או ווידאו ואפילו שידורים חיים. אך זוהי רק תחילת הבעיה, לא תמיד ברור מי המפרסם. הפרסומים הפוגעניים ביותר, אשר נעשים מתוך כוונה ברורה לפגוע , הם בדרך כלל הקשים ביותר לאיתור. הם עשויים להתפרסם דרך חשבונות פיקטיביים שלא ברור מי עומד מאחוריהם. ישנם אפילו מקרים בהם ישנו צורך בחוקר פרטי.

שימו לב כי גם שיתוף פוסט עלול להיחשב כלשון הרע. אתם עשויים לחשוב כי בסך הכל שיתפתם, ואינכם מפרסמי הדברים. אך בית המשפט רואה בשיתוף מעשה פרסום עצמאי. אין הדבר נכון לגבי לייק, אין חשש לתביעה בעקבות פרסום לייק.

תביעה על שיימינג בפייסבוק
שיימינג בפייסבוק תביעה

תביעה על שיימינג בפייסבוק היא תביעת לשון הרע, היא מתקיימת על פי כל התנאים וההגדרות של חוק איסור לשון הרע. שני התנאים המצטברים להגשת תביעה בגין השמצה בפייסבוק (תביעת לשון הרע) היא: 1. פרסום שהגיע אל לפחות אדם אחד נוסף או עשוי להגיע. 2. תוכן שעלול לפגוע בשמו הטוב של האדם שהפרסום עוסק בו. ההגדרות המדויקות רשומות בסעיפיו של חוק איסור לשון הרע.

אין שום ספק שפוסט שפורסם בפייסבוק עונה להגדרה של פרסום, ויכול להיות עילה להגשת תביעת לשון הרע.

אם פורסם משהו בגנותך אתה זכאי להגיש תביעת לשון הרע. ניתן להגיש תביעה על שיימינג בפייסבוק גם כאשר הפרסום הוא נכון. לא נעמיק עכשיו בסוגיה זו, אך באופן כללי גם נכונות הדברים אינה מצדיקה פרסום פוגעני למעט בנסיבות מסוימות.

על פי חוק איסור לשון הרע ניתן להגיש תביעת פיצויים ללא צורך בהוכחת נזק עד סכום של 140,000 שקל. זה תקף לגבי פייסבוק, ולגבי כל צורה של לשון הרע ותביעת דיבה. אך שימו לב, במידה וישנו נזק שניתן להוכיח, אתם יכולים להגיש תביעת פיצויים גבוהה.

לא בכל פרסום פוגעני יש נזק שקל לאמוד במונחים כלכליים, אך תאורטית בגלל התפוצה הגבוהה של פייסבוק, יתכנו נזקים גדולים וכך גם סכומי התביעות.

שיימינג בפייסבוק תביעה
תביעה בגין השמצה בפייסבוק

נפגעת בעקבות פרסום פוגעני בפייסבוק? חשוב מאוד לבצע צילום מסך, כולל צילום מסך של התגובות ומספר הלייקים. מה לא לעשות? לא להגיב ולא ליצור קשר עם המפרסם ללא התייעצות עם עורך דין לענייני לשון הרע. כל דבר שתגישו עשוי לפגוע בכם. עורך דין מומחה לתביעות דיבה ולשון הרע ידע כיצד לפעול.
עו“ד לשון הרע רועי דותן יסייע לכם בהוצאת מכתב התראה והגשת תביעת לשון הרע. למשרדינו ניסיון רב בתביעות לשון הרע באינטרנט ונושאים נוספים הכוללים: זכויות יוצרים, הפחתת חיובי ארנונה, הגנת הפרטיות ועוד.

כיצד להגיע למשרדינו

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button