fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

מחיקת חובות ארנונה חדלות פירעון 

מה קורה עם חובות חדלות פירעון? האם מחיקת החובות היא וודאית? האם ישנו הבדל בין חוב ארנונה בחדלות פירעון לבין חובות אחרים? האם כל אחד יכול לפתוח בהליך חדלות פירעון או שיש תנאים מסוימים? אלו הם רק חלק מהשאלות שיש לציבור לגבי ההליך המוכר יותר בתור הליך פשיטת רגל.

במאמר זה ננסה לעשות סדר בדברים ולתת לכם את הנקודות המרכזיות שעליכם לדעת לגבי ההליך. אך מנגד חשוב לנו להדגיש כי זהו מידע כללי בלבד, ואינו מדויק ונכון לגבי כל מקרה ומקרה. מידע זה נועד לספק לכם ידע כללי ואוריינטציה לגבי אופי ההליך, אך זהו אינו תחליף לייעוץ משפטי. במידה ואתם מתמודדים עם חובות ושוקלים לפתוח בהליך חדלות פירעון, פנו לייעוץ באמצעות עו“ד חובות.

מה זה הליך חדלות פירעון

בעבר היה קיים בישראל הליך פשיטת רגל, אך לפני מספר שנים נחקק חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי אשר החליף את ההליך הישן. החוק החדש הביא איתו שינויים רבים באופן ההתנהלות של ההליך והגופים המעורבים בו. תחימת ההליך בזמן הוא אחד, האפשרות לנהל הליך מול ההוצאה לפועל במקרה של חובות בסכום נמוך, הם רק חלק מהשינויים בהליך החדש. לחוק מטרות שונות, ובכללן:

  1. שיקום החיים הכלכלים של החייב על מנת לאפשר לו להשתלב מחדש במרקם החיים הכלכלי.
  2. מקסום גביית החוב על מנת להעניק לנושים את מה שמגיע להם.
  3. הפחתת עומס על בתי המשפט. זאת באמצעות ניהול התיקים של חובות בסכום נמוך בלשכת ההוצאה לפועל.

במסגרת ההליך נקבעת לחייב תכנית שיקום כלכלי. היא כוללת צו תשלומים חודשי וגם הליך של כינוס נכסים. ובזמן שכל זה מתנהל נעצרים כל הליכי הגבייה, ונאסר על החייב להגיע להסדרים אישיים מול הנושים.

צו התשלומים והכספים שהושגו מהליך מימוש הנכסים מצטברים בקופת נשייה. ישנו ממונה מיוחד על התיק מטעמו של כונס הנכסים הרשמי, והוא זה המנהל את ההליך. בסיום ההליך, הכספים שהצטברו יחולקו בין הנושים. החלוקה תתבצע על פי עקרונות החלוקה הקיימים בחוק.

סביר להניח כי גם לאחר מימוש הנכסים, עדיין יוותרו חובות. במקרה זה ניתן לבל הפטר חובות, שמשמעותו הוא מחיקת יתרת החובות. אך כמובן שהכול בכפוף לתנאים.

נשמע כמו הליך מעולה ומסלול בטוח למחיקת החובות, אך ממש לא! זהו הליך קשה עם הגבלות רבות. יש לו תנאים נוקשים שצריך למלא אחריהם. המטרה של ההליך היא לסייע לאלו שנקלעו לחובות בתום לב, ולא לאפשר פשעים כלכליים והתחמקות מחובות.

חוב ארנונה בחדלות פירעון

חובות חדלות פירעון

הנושא של חובות חדלות פירעון הוא נושא מורכב. ישנן כמה היבטים שחשוב לדבר עליהם. האחד הוא סכום המינימום של חובות המאפשר לפתוח בהליך. השני נוגע לנסיבות היווצרות החוב. ולבסוף חשוב לדעת כי לא ניתן לקבל הפטר על כל סוגי החובות.

ישנם תנאים שונים לכניסה להליך חדלות פירעון, ואחד מהם הוא סכום המינימום של החובות. נכון לשנת 2023, סכום המינימום להגשת הבקשה הוא 53,745.48 ש“ח. יש לציין שזהו אינו קיר שלא ניתן לעבור אותו. בנסיבות מסוימות רשם ההוצאה לפועל יקבל בקשות עבור חובות בסכומים נמוכים מזה.
הדבר השני שצריך לדעת לגבי חובות חדלות פירעון הוא שהחוק אינו מגן על כל מקרה. החוק רוצה לסייע למי שנקלע לחובות בתום לב, ואינו רוצה לאפשר ניצול לרעה של ההליך. בוודאי שהמחוקק אינו מתכוון להציע ערוץ המאפשר לאנשים לצבור חובות בחוסר אחריות, ואחר כך להתחמק מהחזר החובות באמצעות הכרזה על חדלות פירעון.

מסיבה זו החוק בוחן גם את הנסיבות בהן נוצרו החובות. אם החובות נוצרו מתוך מרמה והונאה, לא יתאפשר לכם להשתמש בכלי זה.
ולבסוף חשוב לדעת שלא ניתן לקבל הפטר על כל סוג של חוב. הפטר חובות הוא מחיקת חובות. כאשר אדם קיבל הפטר על חוב, המשמעות היא שלא יהיה ניתן לתבוע ממנו בעתיד לשלם את אותו החוב. וזוהי כמובן השאיפה של כל מי שפותח בהליך חדלות פירעון.

אך חשוב לדעת כי ישנם חובות שלא ניתן לקבל עליהם הפטר, ויש לקחת זאת בחשבון כאשר שוקלים האם בכלל להגיש בקשה לפתיחת הליכים. זהו אחד הדברים שיש לשקול בעזרתו של עורך דין חדלות פירעון.

במסגרת החובות שעליהם לא חל הפטר יש תשלומים עונשיים, למשל קנס שהוטל על ידי הרשות המקומית. חוב שנוצר כתוצאה מפעילות בלתי חוקית או חוב מזונות. ברירת המחדל היא לא לתת הפטר במקרים אלו, אך בידי הסמכות המשפטית רשאית להפעיל שיקול דעת ולפסוק אחרת.

מחיקת חוב ארנונה בחדלות פירעון

חוב ארנונה יכול להיות אחת הסיבות בגינן אנשים פנו או שוקלים לפנות להליך חדלות פירעון. והוא יכול להיות גם חלק ממכלול החובות. כפי שכבר אמרנו, הליך חדלות פירעון הוא מוצא אחרון; ולכן, אם ישנו חוב ארנונה, יתכן כי ניתן להגיע להסדרים מול העירייה. כדאי להתייעץ עם עורך דין חובות ארנונה על מנת לבחון את הדרך האופטימלית.

מעבר לזאת, מחיקת חובות ארנונה בחדלות פירעון אינו שונה מחובות אחרים. לעירייה אין שום עדיפות בגביית החוב, ולכן במסגרת הצעדים גם יעצרו פעולות הגבייה של העירייה.

ציינו קודם כי קנס לרשות המקומית אינו בר הפטר, אך אין לבלבל בין חוב ארנונה בחדלות פירעון לבין קנס של הרשות המקומית. חוב ארנונה הוא אינו קנס, ובמסגרת התנאים הרגילים ניתן לקבל הפטר חובות הכולל גם את חוב הארנונה.

חובות חדלות פירעון

עורך דין חדלות פירעון רועי דותן

חובות הם נושא כואב וקשה. אנו יכולים לדבר עד אין קץ על ההיבטים המשפטיים של החובות. אך איננו יכולים להיות אדישים להשלכות האישיות על הפרט ועל משפחתו. לכן אנו מזמינים אתכם לייעוץ אישי במשרדינו. בכל מקרה של חובות הזמן פועל לרעתכם, ולכן יש לפנות אל עורך הדין בהקדם.

עורך הדין רועי דותן מביא איתו ניסיון עשיר בהסדרי חובות. משרדינו מטפל בהליכי חדלות פירעון, כמו גם כל הערוצים האחרים להסדרת החובות. יש לנו ניסיון רב בחובות לרשויות המקומיות, הגשת עתירות מנהליות והפחתת חובות ארנונה. וזאת לצד נושאים נוספים כמו תביעה על שיימינג , הפרת הפרטיות, הפרת זכויות יוצרים ועוד.

עורך דין לשון הרע, חובות ומיסוי עירוני רועי דותן – גם בלינקדאין

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה בטח דבר לא נעים. ההוצאה לפועל היא הגוף הממונה על גביית חובות בישראל, ולצורך כך החוק מעניק לה ”שיניים“. כלומר בסמכות

עו“ד חובות

עו“ד חובות מביא איתו את הידע והניסיון המסייע לחייבים התמודד עם החובות וההליכים המשפטיים הקשורים לאותם החובות. זה לא קל ולא נעים להיקלע לחובות, אך

ביטול חובות ועיקולים בהוצאה לפועל

ביטול חובות ועיקולים בהוצל”פ כן, גם לכם מגיעה הזדמנות לחיות ללא חובות! סוחבים תיק הוצאה לפועל בגלל חוב ארנונה או קנסות? המשכורת או חשבון הבנק

גבייה משפטית

לרשויות השלטון ובכלל זאת לרשויות המקומיות, מוסדות התכנון, תאגידי המים וכיו”ב, סמכויות גביה ייחודיות. לצד סמכויות לגבות חובות בדרך האזרחית של הגשת תביעה לבית המשפט

גבייה מנהלית ומשפט מנהלי

לרשויות השלטון ובכלל זאת לרשויות המקומיות, מוסדות התכנון, תאגידי המים וכיו"ב, סמכויות גביה ייחודיות. לצד סמכויות לגבות חובות בדרך האזרחית של הגשת תביעה לבית המשפט

הוצאה לפועל

עורך הדין רועי דותן מייצג בפני לשכות ההוצאה לפועל זוכים, חייבים וצדדים שלישיים. בנוסף להיכרויות של עורך הדין רועי דותן עם מאפייניה הייחודיים של הגבייה

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button