fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע ומייעץ כיצד לפעול במקרה ונפגע שמכם הטוב, מהוצאת מכתב ועד הגשת תביעת לשון הרע. ומצידו השני של המטבע, עורך דין הוצאת לשון הרע מעניק גם סיוע והגנה משפטית לאלו אשר נתבעים בגין הוצאת לשון הרע.

ברמה התאורטית כולנו יודעים כי דיבה ולשון הרע הם דברים פסולים ואסורים על פי חוק. הם עלולים לגרום לנזק רב, גם לאדם וגם לחברה עסקית. כאשר הנזק יכול להיות גם נזק במונחים נפשיים, אך גם נזק בעל היבטים כלכליים. אך למרות כי כולנו מבינים זאת, בפועל אנו לא תמיד יודעים מה מותר ומה אסור, מה נחשב ללשון הרע ומה לא.

אנו עשויים להיפגע מפרסום כלשהו, אך לא להבין כי מדובר בלשון הרע לשמה ומבלי להיות מודעים לזכויות המשפטיות העומדות לצידנו. ומנגד, אנו עלולים לפעול בחוסר שיקול דעת ולפרסם משהו, מבלי להיות מודעים לכך כי זהו לשון הרע ואנו חשופים לתביעות. דבר שבימינו, בעידן האינטרנט קורה לא מעט.

עוד לשון הרע

עורך דין לשון הרע מעניק את הסיוע המשפטי בכל הסוגיות הרלוונטיות ללשון הרע והוצאת דיבה. אנו מטפלים במגוון נושאים הכוללים:

  • עו“ד לשון הרע באינטרנט.
  • תביעות פגיעה בפרטיות.
  • תביעות הוצאת דיבה.
  • הוצאת לשון הרע כנגד אנשי ציבור.
  • לשון הרע במקומות העבודה.
  • פרסומים ברשתות החברתיות ועוד.
  • עו“ד לשון הרע

אנשים רבים עשויים לחוש נפגעים ממקרה מסוים, אך בעוד הם סופגים את עלבונם, הם אינם מודעים לכך כי מדובר במעשה אסור על פי חוק, ויש להם את הזכות לתבוע על כך פיצויים. על פי חוק איסור לשון הרע (תשכ“ה-1965), לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול להשפיל אדם בעיני אחרים, לשים אותו ללעג, לבזות אותו בצורות שונות ולפגוע במשרתו, משלח ידו או עסקיו. כמו כן גם דברים העשויים לבזות אדם בשל מאפייניו השונים כמו נטייה מינית, מין, גזע, דת או מגבלה שכלשהי.

החוק הישראלי אוסר על פרסום דברים פוגעניים מסוג זה, והדבר מתייחס לצורות פרסום שונות הכוללות גם פרסום בעל פה ואפילו תמונה או ציור. כלומר לא בהכרח פרסום מילולי. מקרים מסוימים נחשבים לפרסומים מותרים, לצורך העניין אלו יכולים להיות דברים שנאמרים במהלך דיון משפטי או פרסומים שיש בהם אמת וגם עניין ציבורי בפרסום. כאן אנו כבר מגיעים לנושא ההגנות המשפטיות במקרה של תביעת לשון הרע, זהו נושא בפני עצמו.

עורך דין הוצאת לשון הרע

אם נפגעתם מלשון הרע, זוהי עוולה אזרחית וזכותכם להגיש תביעת פיצויים. למעשה ניתן גם להגיש קובלנה פלילית כנגד מי שפרסם לשון הרע.. ועל פי החוק, בית המשפט יכול אף לפסוק מאסר בפועל. חשוב מאוד להתנהל בעזרתו עו“ד לשון הרע, הוא ינחה אתכם כיצד לפעול ובאילו ערוצים משפטיים לבחור.

ברמת העיקרון ישנם שני מסלולי תביעה, האחד הוא מסלול ללא הוכחת נזק בו תוכלו לקבל עד פיצוי של 70,000 שקלים (או כפול מכך במידה והייתה כאן כוונה לפגוע). אך במידה ואכן נגרם לכם נזק שניתן לכימות, תוכלו להגיש תביעת נזיקין בה תוכלו לתבוע כל סכום שנראה לכם לנכון. כמובן שעליכם להיות הגיוניים ולהראות לבית המשפט כי סכום זה אכן משקף את הנזק שנגרם לכם.

עורך דין הוצאת לשון הרע

עו"ד לשון הרע באינטרנט

בשני העשורים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר תביעות לשון הרע בישראל, כאשר חלק נכבד מהן קשור לפרסומים שהיו ברשת האינטרנט. לעתים אלו הן תביעות כנגד אישי ציבור, עיתונאים ואנשים מוכרים. אך מכיוון שרשת האינטרנט מעניקה לכל אדם ערוץ תקשורת המוני, גם אנשים פרטיים ואנונימיים יכולים למצוא את עצמם במרכזן של תביעות דיבה.

לא אחת ישנם מקרים בהם אדם מפרסם משהו ברשתות החברתיות, אולי בתור ביטוי של כעס ותסכול על סיטואציה מסוימת, ובלי להיות מודע לכך – דבריו עונים על ההגדרות בחוק איסור לשון הרע. למשל זהו יכול להיות לקוח מאוכזב של עסק, המפרסם דברים בגנות העסק שאינם מוצדקים. וזוהי כמובן רק דוגמה אחת, אך ישנם מקרים שונים.

בתור המלצה, אנו מציעים לכם להיות יותר זהירים. חשבו פעמיים לפני שאתם מפרסמים משהו. ואם אתם עוסקים בתחום התקשורת ונוהגים לפרסם דברים באופן קבוע, גם בתור יוטיוברים או משפיעני רשת, כדאי לפנות אל עו“ד לשון הרע באינטרנט בשביל לקבל קצת אוריינטציה בנושא ולא להיקלע לסיטואציות של תביעות לשון הרע.

עוד לשון הרע באינטרנט

עו“ד רועי דותן

תביעות לשון הרע עשויות להיות תביעות מורכבות למדי, וחשוב לדעת להתנהל בחכמה כבר מהרגע הראשון. אם פורסם משהו ונפגעתם ממנו, כדאי להתייעץ מייד עם עו“ד לשון הרע. יש לבחון האם הדברים אכן עונים על ההגדרות בחוק, והאם באמת הפגיעה (אשר יכולה להיות דבר סובייקטיבי) תעמוד במבחני בית המשפט.

עורך דין הוצאת לשון הרע יעניק לכם את הסיוע הדרוש לצורך תיעוד המקרה, הוצאת מכתב התראה והגשת תביעת פיצויים לשון הרע.

למשרדינו ניסיון רב בתביעות מסוג זה ואנו מטפלים במגוון מקרים הכוללים: תביעה על שיימינג בפייסבוק, תביעת לשון הרע בעקבות הטלת צו עיקול, לשון הרע במקומות העבודה ועוד מקרים וסיטואציות שונות של פרסום פוגעני ואסור.

עורך דין חובות ארנונה ותביעות לשון הרע – עקבו אחרינו גם גם בפייסבוק

 

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

תביעה על פגיעה בפרטיות

לפני שנדבר על תביעה על פגיעה בפרטיות וכל השאלות הרלוונטיות, יש להסביר בצורה מדייקת את נושא הגנת הפרטיות. נראה שרבים אינם מודעים לחוק ומשמעותו, ולעתים

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button