fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל זה בטח דבר לא נעים. ההוצאה לפועל היא הגוף הממונה על גביית חובות בישראל, ולצורך כך החוק מעניק לה ”שיניים“. כלומר בסמכות ההוצאה לפועל להפעיל כלים שונים לצורך גביית החוב. אלו יכולים להיות עיקולים של רכוש, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד הגבלות שונות המאלצות את החייב לשלם את חובו.

גם כאשר יש לכם חובות, עדיין יש לכם זכויות. אך מבוך הבירוקרטיה והלחצים של ההוצאה לפועל עשויים להשאיר אתכם חסרי אונים. ולכן מוטב לפנות לסיוע משפטי בעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל.

בעזרתו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל ניתן להתמודד עם ההוצאה לפועל בצורה יעילה יותר. לא בטוח כי דרישת החוב מוצדקת, ויתכן כי תרצו להגיש התנגדות. ומנגד, יתכן כי אינכם יכולים לעמוד בדרישות התשלום, ויש לגבש הסדר חוב בהוצאה לפועל. בכל ערוץ שבו תפעלו, אתם תמיד זקוקים לליווי משפטי. בעזרת הליווי המשפטי תוכלו להתנהל בצורה יעילה יותר, ולהיות בטוחים כי אתם בוחרים במסלול הנכון.

הסדר חוב בהוצאה לפועל

מחיקת חובות בהוצאה לפועל

ישנם רבים המבטיחים מחיקת חובות בהוצאה לפועל, אך לצערנו בדרך כלל מדובר בהבטחות ללא כיסוי. ההוצאה לפועל אינה מוחקת חובות סתם כך, וליתר דיוק אינה מוסמכת למחוק חובות.

כיום ישנה רק דרך אחת למחוק חובות בהוצאה לפועל, והיא באמצעות הליך חדלות פירעון. אך מדובר בהליך שלם ומורכב; מחיקת חובות היא רק חלק מההליך, וגם היא מתרחשת רק בהינתן תנאים מסוימים ולאחר שמוצו כל אפשרויות הגבייה (כולל מימוש נכסים). כך שלא יהיה זה נכון לתאר את הליך חדלות הפירעון כהליך למחיקת חובות.

זהו הליך נוקשה ומחמיר אשר נועד לסייע למי שנקלע לחובות בתום לב. ההליך מסייע לאדם לשקם את ההיבט הכלכלי של חייו, אך זאת במקביל למיצוי כל אפשרויות הגבייה. הליך חדלות פירעון נמשך 4 שנים, ובמהלכו יש לשלם תשלומים חודשיים ולהגיש דוחות אל הממונה על ההליך. הממונה גם יפתח בהליך כינוס נכסים, על מנת למקסם את החזר החוב לנושים.

אין ערוץ קל ומהיר המאפשר מחיקת חובות בהוצאה לפועל, אך קיימת אפשרות נוספת ללא צורך בכניסה להליך חדלות פירעון. ניתן להגיע להסדר ישירות מול הנושים. יש לנהל איתם משא ומתן ולהציע להם הסדר שתוכלו לעמוד בו ויניח את דעתם. מכיוון שגם הם אינם מעוניינים בהליכים משפטיים ארוכים, הם עשויים להסכים גם למחיקה חלקית של החוב. הסדר נושים בהליך חדלות פירעון הוא דבר מקובל מאוד. גם כאשר מגישים בקשה לפתיחת הליכים, ההוצאה לפועל תעודד הסדר נושים.

מחיקת חובות בהוצאה לפועל

הסדר חוב בהוצאה לפועל

במקום להשתמש במינוח מחיקת חובות, אשר עלול ליצור אשליות שאינן מתארות במדויק את המציאות, אנו מעדיפים להשתמש במינוח הסדר חוב בהוצאה לפועל. להלן תקציר של ההסדרים האפשריים, כמובן שכל הסדר מתאים למקרה אחר ויש להתייעץ עם עורך דין חובות בהוצאה לפועל על מנת למצוא את ערוץ הפעולה המתאים עבורכם.

בקשה לצו תשלומים – קיבלתם מכתב התראה הדורש מכם לסלק את החוב תוך 30 יום, אך אין באפשרותכם לשלם את החוב בתור סכום חד פעמי? ההוצאה לפועל מוכנה ללכת לקראתכם, ניתן לבקש את פריסת החוב לתשלומים.

איחוד תיקים – ומה עושים כאשר יש צו תשלומים אחד עבור חובות ארנונה, צו תשלומים אחר עבור החוב לבנק ועוד כמה תשלומים אחרים שכולם נופלים עליכם באותו החודש? שוב אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב בלתי אפשרי. הפתרון יכול להיות איחוד תיקים, המאפשר לרכז את כל החובות ולנהל אותן כאילו הם חוב אחד. גם כן יש מגבלות מסוימות, אך יש לבדוק זאת עם עורך הדין.

חדלות פירעון – זהו ההליך עליו דיברנו קודם. כאשר מדובר בחובות בסכום נמוך, ניתן לנהל את ההליך בהוצאה לפועל. ההליך יעצור את הליכי הגבייה ותיכנסו לתקופה של 4 שנים במהלכה יבוצע הליך כינוס נכסים ותדרשו לעמוד בתשלומים חודשיים. זהו בדרך כלל המוצא האחרון.

חובות בהוצאה לפועל

חובות בהוצאה לפועל

באופן כללי אלו הן האפשרויות של הסדר חוב בהוצאה לפועל, אך כל מקרה הוא שונה וייחודי. עליכם להתייעץ עם עורך דין חובות על מנת לבחון את נסיבות המקרה ולגבש את האסטרטגיה הנכונה.

מעבר להסדר החובות, יתכן כי תצטרכו את עורך הדין לצורך הגשת בקשות שונות, כמו למשל בקשה לביטול עיקול ועוד בקשות להוצאה לפועל.
היבט נוסף שלא הרחבנו עליו הוא הגשת התנגדות. אמנם חובות צריך לשלם, אך ישנן נסיבות בהן הדרישות אינן מוצדקות ויש להגיש התנגדות. למשל לעתים מדובר בחוב שכבר שולם, או מקרה של כישלון תמורה. גם במקרים כאלו ישנן דרכים להגיש התנגדות לחוב.

מתמודדים עם חובות? עורך דין רועי דותן יעניק לכם את הסיוע המשפטי. למשרדינו ניסיון רב בהסדרי חוב, כולל התמודדות עם העיריות והרשות המקומיות בנושאים של ביטול חוב ארנונה, עתירות מנהליות ועוד.

עורך דין מיסוי מוניצפלי – חפשו אותי גם בלינקדאין.

 

עו“ד חובות

עו“ד חובות מביא איתו את הידע והניסיון המסייע לחייבים התמודד עם החובות וההליכים המשפטיים הקשורים לאותם החובות. זה לא קל ולא נעים להיקלע לחובות, אך

ביטול חובות ועיקולים בהוצאה לפועל

ביטול חובות ועיקולים בהוצל”פ כן, גם לכם מגיעה הזדמנות לחיות ללא חובות! סוחבים תיק הוצאה לפועל בגלל חוב ארנונה או קנסות? המשכורת או חשבון הבנק

גבייה משפטית

לרשויות השלטון ובכלל זאת לרשויות המקומיות, מוסדות התכנון, תאגידי המים וכיו”ב, סמכויות גביה ייחודיות. לצד סמכויות לגבות חובות בדרך האזרחית של הגשת תביעה לבית המשפט

גבייה מנהלית ומשפט מנהלי

לרשויות השלטון ובכלל זאת לרשויות המקומיות, מוסדות התכנון, תאגידי המים וכיו"ב, סמכויות גביה ייחודיות. לצד סמכויות לגבות חובות בדרך האזרחית של הגשת תביעה לבית המשפט

הוצאה לפועל

עורך הדין רועי דותן מייצג בפני לשכות ההוצאה לפועל זוכים, חייבים וצדדים שלישיים. בנוסף להיכרויות של עורך הדין רועי דותן עם מאפייניה הייחודיים של הגבייה

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button