fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים להעיד כי תביעה בגין הוצאת דיבה היא דבר שכיח בימינו.

פגיעה בשמו הטוב של אדם עלולה להיות פוגענית והרסנית מאוד. ולצערנו אנו חיים במציאות שבה כל אחד יכול לפרסם משהו פוגעני, ותוך שניות מילותיו מהדהדות ברשת. וגם אם לא הייתה לו כוונה לפגוע, בקלות מילותיו יכולות לגרום לפגיעה באדם אחר או אפילו עסק.

הרשתות החברתיות והיכולת של כל אדם לשדר כך מסרים מעניקות לכל אדם כוח, אך זכרו כי עם הכוח באה גם האחריות. ישנם מקרים רבים בהם אנשים אינם שוקלים היטב את הפרסומים ברשתות החברתיות, ומופתעים כאשר מוגשות נגדם תביעות בעשרות אלפי שקלים.

למשל לא אחת אנו רואים מקרים של תביעה בגין הוצאת דיבה ולשון הרע כאשר אנשים מפרסמים דעה שלילית לגבי עסק. זה טבעי ומובן מדוע לפעמים לבית עסק יש לקוחות מאוכזבים, וכן הם עשויים לפרסם ביקורת שלילית. אך ישנם מקרים בהם אנשים מוספים תארים שונים לבית העסק או בעליו, שבקלות יכולים להיות עילות להגשת תביעת דיבה.

בעבר היו אלו פוליטיקאים, אישי ציבור ועיתונאים אשר נזקקו לעזרתם של עורכי דין הוצאת דיבה. אך כיום, בעקבות אותן מגמות שהזכרנו, כל אדם מן היישוב יכול למצוא את עצמו זקוק לשירותיו של עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע. לעתים בגלל שהוגשה נגדו תביעה בגין הוצאת דיבה, ולעתים בגלל שהוא מעוניין להגיש תביעת לשון הרע.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

תביעה בגין הוצאת דיבה

חוק איסור לשון הרע קובע שני תנאים לצורך הגשת התביעה. התנאי הראשון הוא פרסום, והחוק מגדיר מהו פרסום. והתנאי השני דורש שהדברים יחשבו ללשון הרע במבחן האדם הסביר.

נתחיל מהתנאי הראשון, פרסום מוגדר כהפצת הדברים לאנשים נוספים, מעבר לאדם המושמץ. כלומר דברים שנאמרו בארבע עיניים (כאשר אחד הנוכחים הוא המושמץ), לא יוכלו להיות עילה להגשת תביעה. אך דברים שנאמרו בפני פורום גדול יותר, בהחלט יכולים להיות סיבה להגשת תביעה. למעשה כל צורת פרסום יכולה להתקבל, ולא רק דברים שנאמרו בעל פה. למשל תביעות לשון הרע הן במקרים רבים בגין פרסומים שהיו בקבוצות וואטסאפ, פרסומים שהיו בפייסבוק ופרסומים שהיו בעיתון (אך לא רק).

התנאי השני הוא קצת יותר מורכב. סעיף 1 לחוק איסור לשון הרע קובע את הדברים שפרסומם ייחשב ללשון הרע. למשל על פי החוק, לשון הרע היא פרסום שעשוי להשפיל אדם בעיני הבריות.

אם נאמר על אדם שהוא מכוער, האם זה ייחשב השפלה? בית המשפט בוחן זאת על פי מבחן האדם הסביר.

אם אדם אמר על אדם אחר שהוא מכוער, יתכן כי האדם השני נעלב עד עומקי נשמתו מהאמירה. אך בתי המשפט אינם בוחנים את תחושותיו הסובייקטיביות. הם עורכים מבחן יותר אובייקטיבי הבודק האם יתכן כי הדברים שפורסמו גרמו לו נזק, כמו למשל נזק מקצועי.

הדברים הם לא תמיד שחור ולבן, ולעתים יש צורך בעורכי דין אשר יציגו בפני בית המשפט את הנימוקים המוכיחים כי פרסום כלשהו אכן גרם נזק לאדם.

תביעה בגין הוצאת דיבה

עורכי דין הוצאת דיבה

עד עכשיו דיברנו על עילות להגשת תביעה בגין הוצאת דיבה או תביעת לשון הרע, אבל עכשיו הגיע הזמן לדבר על ההגנות.

החוק מעניק לנתבע כמה הגנות:

1 . פרסום מותר על פי סעיף 13.
2. הגנת אמת דיברתי לפי סעיף 14.
3. מערכת הגנות תום הלב לפי סעיף 15.

פרסום מותר – החוק קובע 11 מקרים בהם פרסום ייחשב כמותר ומעניק הגנה למפרסם. חשבון הטוויטר שלכם לא נמצא בין 11 המקרים הללו. אך אם למשל הדברים נאמרו במהלך דיון בבית משפט, או ישיבה של ועדות הכנסת, הפרסום ייחשב למותר.

הגנת אמת דיברתי – רבים מבינים זאת כי ניתן לפרסם כל דבר בהנחה שהוא אמת. פרסום אמת הוא אמנם לא דיבה, אך בהחלט יכול להיות פוגע ולהיחשב למקרה של לשון הרע. בשום פנים ואופן החוק אינו מתיר לפרסם כל דבר רק בגלל שהוא אמת. לא מספיק שזו תהיה אמת אובייקטיבית, צריך גם שהיה בכך עניין ציבורי.

הגנות תום הלב – סעיף 145 לחוק איסור לשון הרע קובע 12 מקרים אשר יכולים לזכות בהגנת תום הלב. לא ניכנס לכל הסעיפים בזמננו הקצר, אך נציין כי זוהי אחת ההגנות המשמשת במקרים רבים עיתונאים. לשון החוק קובעת ”פרסום שנעשה תוך חובה חוקית, מוסרית או חברתית“, והגדרה זו עשויה להתאים עבור פרסומים שנעשו על ידי עיתונאים.

הדברים מורכבים ממה שהם נראים, מכיוון שהחוק גם רוצה למנוע ניצול לרעה של הגנות אלו. ומבקש לשאול האם באמת היה כאן תום לב. נקודת המוצא של החוק היא שהמפרסם אכן נהג בתום לב, וחובת ההוכחה (שלא היה כאן תום לב) מוטלת על התובע.

עורכי דין הוצאת דיבה

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

מחפשים עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע? הגעתם אל המקום הנכון. משרד עורכי דין רועי דותן מביא איתו ניסיון רב בייצוג תובעים ונתבעים בתביעות לשון הרע.

משרדינו מרבה להתעסק בתביעות לשון הרע והוצאת דיבה, תביעה על פגיעה בפרטיות ועוד . אנו גם מרבים להתעסק בנושאים של גבייה מנהלית וחובות ארנונה, וישנם מקרים בהם הדברים מתלכדים יחדיו לתביעות לשון הרע בעקבות הטלת עיקול.

עורך דין לשון הרע רועי דותן, עקבו אחרינו גם בפייסבוק

 

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

תביעה על פגיעה בפרטיות

לפני שנדבר על תביעה על פגיעה בפרטיות וכל השאלות הרלוונטיות, יש להסביר בצורה מדייקת את נושא הגנת הפרטיות. נראה שרבים אינם מודעים לחוק ומשמעותו, ולעתים

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button