fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורכי דין הוצאת דיבה

עורכי דין הוצאת דיבה הם הכתובת לפנות אליה כאשר מישהו פגע בשמכם הטוב, או כאשר הוגשה נגדכם תביעת לשון הרע.
תביעות לשון הרע והוצאת דיבה הן תביעות בשל פגיעה בשמו הטוב של האדם. עלבון ופגיעה אישית הם צד אחד של המטבע, אך בהחלט יתכן כי לפגיעה בשמו הטוב של אדם או עסק ישנה גם משמעות כלכלית. ולכן חשוב לדעת כי ניתן לפנות על עורך דין תביעת דיבה ולהגיש את תביעת הפיצויים.

תביעת לשון הרע והוצאת דיבה

חוק איסור לשון הרע (תשכ"ה-1965 ) קובע כי אסור לפרסם דבר העלול להשפיל ולבזות אדם. החוק מגדיר את פרסום לשון הרע כעוולה אזרחית, אך במקרים מסוימים גם עבירה פלילית עם עונשי מאסר. בגין עוולה אזרחית ניתן לתבוע פיצויים ולקבל סעדים מבית המשפט. החוק יוצר איזון בין הערך הדמוקרטי החשוב של חופש הביטוי וחופש העיתונות, לבין הזכות לכבוד ושם טוב.

מהי דיבה ומהי לשון הרע? לשון הרע והוצאת דיבה הם שני מקרים של פרסום פוגעני. אך ההבדל הוא שתביעת דיבה היא בהכרח פרסום שקרי. בתביעות לשון הרע יתכן כי יש בפרסום אמת, וזו יכולה להיות טענת ההגנה במידה והיה בפרסום עניין ציבורי.

 

תביעת לשון הרע והוצאת דיבה

כאשר מוגשת תביעת לשון הרע והוצאת דיבה נשאלת השאלה האם הפרסום הוא באמת פרסום פוגעני? התפיסה הסובייקטיבית של אדם לגבי מה נתפס כפוגעני היא לא בהכרח התפיסה של בית המשפט. זוהי בעיה משפטית שעשויה לחזור על עצמה בכל תביעת לשון הרע. בית המשפט נאלץ להכריע האם הפרסום הוא פוגעני, ולכן הוא משתמש במבחן האדם הסביר. הנסיבות שבהן נאמרו הדברים יילקחו בחשבון.
במקרים רבים, אחד האתגרים של עורכי דין הוצאת דיבה, הוא לא רק להביא ראיות לעצם הפרסום, אלא להוכיח כי זהו פרסום פוגעני על פי מבחן האדם הסביר.

עורך דין תביעת דיבה

תביעת לשון הרע והוצאת דיבה היא תביעה כספית, והחוק מאפשר שני מסלולי פעולה לקבלת פיצוי כספי. מסלול אחד הוא תביעה ללא הוכחת נזק, כאן סכום הפיצויים מוגבל לתקרה הקבועה בחוק. והמסלול השני הוא להוכיח בפני בית המשפט את הנזק שנגרם במונחים כספיים ולדרוש פיצוי. וכאן כמובן אין שום מגבלה.

מסלול התביעה ללא הוכחת נזק מוגבל לסכום של 70,000 ש“ח. כימות הנזק עלול להיות דבר מורכב, למשל כאשר מדובר בפרסום ברשתות חברתיות, קשה לדעת כמה נחשפו לפרסום מסוג זה. יש לבחון את נסיבות המקרה בעזרתו של עורך דין תביעת דיבה ולשקול כיצד לפעול.

למעשה כבר מהרגע הראשון חשוב לפנות אל עו“ד לשון הרע ולקבל ממנו הנחיות כיצד לפעול. לפעמים ישנן סוגיות שונות, כמו השאלה כיצד לתעד את הפרסום הפוגעני. למשל פרסום בפייסבוק ניתן למחוק ואז תישארו בלי הוכחות. יתר על כן, לא בכל מקרה הגשת תביעה היא הצעד הראשון, לעתים פונים ישירות אל הגורם המפרסם בניסיון להסדיר זאת ללא בית משפט.

עורך דין תביעת דיבה

הגנות על פרסום לשון הרע

אם הגעתם למצב שבו הגשתם תביעת דיבה או תביעת לשון הרע, המפרסם עשוי להשתמש בטיעונים להגנתו. ישנן 3 טענות הגנה:

פרסום מותר – החוק מגדיר רשימה של פרסומים מותרים. למשל מבקר המדינה, או גורם מטעמו, מוגנים מפני תביעות לשון הרע. כמובן הכוונה היא על דברים שנאמרו מתוקף תפקידם. ולא רק מבקר המדינה, גם חברי כנסת זוכים להגנות, וגם דברים שנאמרים במהלך דיון משפטי מוגנים מפני תביעות לשון הרע.
הגנת אמת דיברתי ועניין ציבורי – הדברים הולכים יחדיו. כלומר על מנת ליהנות מהגנת אמת דיברתי, יש להוכיח גם כי ישנו עניין ציבורי באותו פרסום. השאלה מהי אמת, ומהו עניין ציבורי נתונה לשיקול הדעת של בית המשפט.
הגנת תום לב – זוהי הגנה עבור סיטואציות בהן המחוקק מצא שראוי להגן על ההתבטאות, על אף היותה לשון הרע, וגם אם הפרסום לא היה אמת. זאת בשל אינטרסים חיוניים לציבור שעליהם יש להגן.

עורכי דין הוצאת דיבה

עורכי דין הוצאת דיבה

מידי שנה מוגשות בישראל כ 1500 תביעות לשון הרע, פי 3 על מספר התביעות שהוגשו כאן לפני עשר שנים. נראה שהרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת המודרניים הם חלק מהסיבה לריבוי התביעות. אם בעבר תביעות אלו בעיקר נגעו לעיתונאים ואנשי תקשורת, כיום כל אדם חשוף לתביעות שכאלו בעקבות פרסומים ברשתות חברתיות.

כאשר הוגשה נגדכם תביעת לשון הרע, או ששמכם הטוב נפגע כתוצאה מלשון הרע, פנו אל עורכי דין הוצאת דיבה.

עורך דין תביעת דיבה יבדוק את ההתרחשויות והנסיבות וייתן את חוות דעתו המקצועית. השאלה היא האם הדברים באמת עונים על ההגדרות הקיימות בחוק לפרסום לשון הרע, והאם כדאי להגיש תביעה. עו“ד תביעות דיבה צריך לראות את התמונה המלאה ולחשוב כמה צעדים קדימה. עליו גם לנסות לשער מהן טענות ההגנה שהנתבע צפוי להגיש, זהו חלק ממכלול השיקולים.

עורך דין לשון הרע רועי דותן עומד לשירותכם בתביעות לשון הרע, הפחתת חיובי ארנונה, תביעת זכויות יוצרים, תביעות הגנת הפרטיות ועוד מגוון סוגיות משפטיות.

כיצד להגיע למשרדינו

 

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button