fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה. בנסיבות מסוימות ניתן לפעול לצורך הפחתה של ארנונה לעסקים, אך רצוי לעשות זאת באמצעותו של עו“ד ארנונה עסקית. הוא זה המכיר את כל שיטות החישוב של הארנונה, את החקיקה בנושא ואת התקדימים המשפטיים. במאמר זה נסקור בקצרה את הנסיבות בהן ניתן לפעול לצורך הפחתת תשלומי הארנונה בעסק, אך כמובן אין זה תחליף לייעוץ פרטני.

הרשויות המקומיות אוהבות לגבות ארנונה – הארנונה היא אחד ממקורות ההכנסה העיקריים של הרשויות המקומיות, והיא נגבית מעסקים ותושבים המחזיקים בדירות ונכסים. באמצעות הארנונה העירייה ממנת את פעילותה ואת כל השירותים לאזרח.

אך כמו כל מערכת בירוקרטית, היא תמיד שואפת למקסם את הכנסותיה. והעסקים הם טרף קל עבור הרשויות המקומיות, החוק מתיר לרשויות המקומיות לגבות תעריפי ארנונה גבוהים יותר מבעלי העסקים. חלק מבעלי העסקים משלימים עם הגזרה, וחושבים כי לא ניתן לחלוק על דרישות הארנונה של העירייה, ואחרים מחליטים לרדת לשורש העניין ולערער על הארנונה. ורבים מהם גם מצליחים להפחית את הארנונה.

במידה ויש לכם השגות לגבי הארנונה,חשוב לפנות מייד אל עורך דין לענייני עירייה. חשוב לדעת כי החוק מעניק לכם חלון הזדמנויות לערער על הארנונה, וצריך לעשות זאת במסגרת הזמנים הקבועים בחוק. פנו אל עו"ד ארנונה עסקית רועי דותן, על מנת לקבל סיוע וייעוץ אישי.

עוד ארנונה עסקית

הפחתת ארנונה לעסקים

ישנם מספר פרמטרים על פי הם מחושב תעריף הארנונה, כאשר שני הפרמטרים המרכזיים הם גודל הנכס, וסיווג הנכס. שינוי סיווג הנכס הוא אחד הכלים באמצעותו העירייה יכולה להעלות את תעריף הארנונה. זהו גם כלי בו העירייה משתמשת על מנת לעודד עסקים מסוימים שיש לה עניין בהם, זאת באמצעות סיוג נכס המעניק להם תעריף ארנונה נמוך יותר.

דבר שני שיש לדעת הוא שהפערים בין תעריפי הארנונה בסיווגים השונים הם עצומים, ויכולים להגיע לעשרות אחוזים. ולא רק שמדובר בפערים גדולים, העירייה יכולה לדרוש גם תשלומים רטרואקטיביים. כך שאם תצליחו לשכנע את העירייה לשנות את סיווג הנכס, תוכלו לחסוך סכומים משמעותיים בתשלומי הארנונה. במקרים רבים הסיווג שקבעה העירייה אינו נכון, ואינו משקף נכונה את פעילות העסק.

לצורך הדוגמה, העירייה יכולה לקבוע תעריפים שונים למפעלים ובתי מלאכה, תעריפים לבתי תוכנה, לבנקים, תחנות דלק, ברכות שחייה ועוד.

שימו לב כי לעתים כדאי לעסק לחלק את הנכס בצורה מסוימת אשר תאפשר להחיל עליו מדיניות ארנונה שונה אשר תחסוך לו כספים רבים. לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין ארנונה.

הפחתה של ארנונה לעסקים

הפרמטר הבא של חישוב הארנונה הוא השטח של הנכס, וגם כאן ישנו פוטנציאל הפחתת ארנונה לעסקים. בהחלט יכולות להיות טעויות מדידה אשר בגינן אתם משלמים על שטח גדול ממה שאתם אמורים לשלם. במקרים מסוימים ישנן מחלוקות על שיטות החישוב. רשויות מקומיות עשויות לשנות את שיטות החישוב, ולעתים זה פתח למאבקים משפטיים.
במידה ויש לכם השגה הקשורה לשטח בגינו אתם משלמים ארנונה, עליכם לבצע מדידה באמצעות מודד מוסמך (ישנן חברות פרטיות המספקות שירות זה). לאחר שיש לכם מסמך רשמי מטעם המודד, יש להגיש ערר לאגף הארנונה ולצרף את המסמך.

הפחתת ארנונה לעסקים

עו"ד ארנונה עסקית

שני המקרים שהזכרנו (שטח הנכס וסיווג הנכס) הם אינם המקרים היחידים בהם ניתן להשיג הפחתה של ארנונה לעסקים, ולכן אנו תמיד ממליצים להתייעץ עם עו“ד ארנונה עסקית.

תקנות הארנונה כוללות סעיפים רבים, ורק עורך דין מוניציפלי, מכיר אותן לעומקן ויכול לזהות את הפוטנציאל לחסכון במיסוי עירוני. למשל ישנם תעריפים שונים לנכסים העומדים ריקים, תעריפים המבדילים בין נכסים חדשים לישנים, ואפילו הנחות הקשורות לגיל של בעל העסק.

אמנם עליכם לשלם את הארנונה, אך אין סיבה לשלם סכומים גבוהים ללא סיבה. אנו מזמינים אתכם לפנות אל עורך הדין רועי דותן, אשר יסייע לכם לבחון את כל האפשרויות של הפחתת ארנונה לעסקים הרלוונטיות עבור המקרה שלכם. במשרדינו תקבלו סיוע וייעוץ, וכמובן שירות מלא הכולל הגשת השגות לעירייה ועתירות מנהליות במידת הצורך.

הפחתה של ארנונה לעסקים

עורך דין רועי דותן

עו“ד רועי דותן מביא איתו ניסיון רב בתחום חובות ארנונה והמיסוי העירוני. אנו מעניקים סיוע ללקוחות פרטיים ולבעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות הקשורות למיסוי העירוני וחובות ארנונה, כולל הרמת מסך בגביית ארנונה. יש לנו הכרות עם כל המערכת המוניציפלית, בתי המשפט המנהליים וגם ההוצאה לפועל. אנו מעניקים לכם מענה ייסודי ומקיף.

חובות ארנונה עורך דין רועי דותן  – הוראות הגעה 

 

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

תביעה על פגיעה בפרטיות

לפני שנדבר על תביעה על פגיעה בפרטיות וכל השאלות הרלוונטיות, יש להסביר בצורה מדייקת את נושא הגנת הפרטיות. נראה שרבים אינם מודעים לחוק ומשמעותו, ולעתים

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button