fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים שומרי חוק, המקפידים על התנהלות נכונה בכל תחומי חייכם. אבל אינכם יודעים באיזו סיטואציה מישהו עשוי לפרסם כנגדכם דבר פוגעני. הסיבות לכך יכולות להיות שונות: רגשות נקם בעקבות מערכות יחסים טעונות רגשית, סיבות פוליטיות ואידאולוגיות, סכסוכים עסקיים ועוד.

פרסומים מכפישים עלולים לגרום לכם נזק רב. זה לא נעים שמפרסמים עליכם דבר שקרי, והדבר יכול לגרום לכם נזק נפשי, נזק חברתי, נזק כלכלי ועוד. אנו מקווים שלא תגיעו למצבים שכאלו, אך במידה והתרחשו עומדת בפניכם הזכות להגיש תביעה הוצאת דיבה.

במאמר זה נדבר על הגשת תביעת דיבה ללא הוכחת נזק, וגם על השיקולים של בית המשפט במידה ואכן החלטתם להגיש תביעת נזיקין. כמובן שאין לראות בדברים תחליף לייעוץ אישי.

עוד הוצאת דיבה

תביעת דיבה ללא הוכחת נזק

תביעות הוצאת דיבה ותביעות לשון הרע שונות מתביעות נזיקין אחרות, בתביעות אלו ניתן לקבל פיצויים גם ללא הוכחת נזק. כמובן שתקרת הפיצויים מוגבלת בחוק, אך היא עומדת היום על 70,000 שקלים, ואף סכום כפול כאשר מדובר על פרסום מתוך כוונה לפגוע.

אך אם ברצונכם לקבל סכום פיצויים גבוה יותר מאשר סכום זה, תצטרכו להגיש את התביעה במסלול עם הוכחת נזק. התביעה תתנהל באופן דומה, אך תדרשו גם להוכיח את הנזק שנגרם לכם. לא תמיד ניתן לאמוד ולחשב את הנזק במונחים כספיים ברורים וחד משמעיים, ולכן ישנם אומדנים שונים בהם נוהגים להשתמש. חשוב להתייעץ עם עו“ד הוצאת דיבה בעניין.

סוגיה משפטית מעניינת הקשורה לתחום הפיצויים היא כאשר מדובר ביותר מפרסום אחד. למשל אם אדם השמיץ והוציא את דיבתכם במספר פרסומים שונים, האם בגין כל אחד מהם ניתן להגיש תביעת דיבה ללא הוכחת נזק, וכך בעצם לקבל סכום פיצויים גדול יותר ? על פי פסיקת בית המשפט, במקרים מסוימים אכן ניתן לפסוק פיצויים עבור כל אחד מהפרסומים.

תביעת דיבה ללא הוכחת נזק

תביעה הוצאת דיבה

מלבד תביעת דיבה ללא הוכחת נזק, ניתן גם לתבוע פיצויים על פי דיני הנזיקין. הפיצויים יכולים להגיע לסכומים גבוהים והם כוללים נזק ממוני ונזק לא ממוני. התפיסה המשפטית היא שיש לקבוע סכום פיצויים המשיב את המצב לקדמותו, אך בפועל הדבר לא פשוט לכימות. קשה להוכיח את הנזק לשמו הטוב של אדם במונחים כספיים. וזוהי אולי אחת הסיבות מדוע תביעות רבות מסתיימות בהסכמי פשרה בין הצדדים.

סכום הפיצויים תלוי במידה רבה ביכולת של עו“ד הוצאת דיבה להביא בפני בית המשפט את הטיעונים המצדיקים פיצוי גבוה. חוק איסור לשון הרע אינו קובע נוסחה לחישוב או רשימה סגורה של שיקולים עבור בית המשפט. אך מתוך ניסיון העבר אנו יכולים להצביע על כמה שיקולים של בית המשפט:

היקף החשיפה לפגיעה – אם למשל מדובר בתביעת שיימינג בפייסבוק, שהיא בעצם תביעת לשון הרע, בית המשפט יבחן כמה אנשים נחשפו לפרסום. תאורטית כל אחד יכול לראות פרסום ציבורי בפייסבוק, אך בפועל יתכן כי רק אנשים בודדים נחשפו לפרסום.

כיצד נהג המפרסם – מקובל מאוד להוציא מכתב התראה בטרם הגשת תביעה הוצאה דיבה. יש לכך סיבות שונות, המכתב יכול לשרת חלק ממטרותיכם האסטרטגיות, ומקרים מסוימים אף לפתוח את הדלת לפתרון הבעיה ללא הליך משפטי. במידה והייתה פניה אל המפרסם ודרישה להסרת הפרסום, בית המשפט יבחן כיצד נהג המפרסם לאחר הפנייה והדבר ישפיע גם על סכום הפיצויים.

האם הייתה כאן כוונת זדון – לא כל פרסום פוגעני נעשה מתוך כוונה לפגוע. במידה ומדובר בהוצאת דיבה או לשון הרע שנעשתה מתוך כוונה לפגוע באדם, החוק מחמיר ומתיר לבית המשפט לפסול פיצויים כפולים במקרה של תביעת דיבה ללא הוכחת נזק. וגם במסלול של תביעה עם הוכחת נזק, עדיין בית המשפט רואה זאת בחומרה רבה.

השלכות לעתיד – בית המשפט יבחן כיצד הפרסום ישפיע על עתידו של הנפגע. למשל האם הדבר יפגע ביכולת שלו להתפרנס, במערכות יחסים זוגיות ועוד השפעות עתידיות אפשריות.

אילו הן רק כמה מהשיקולים שניתן להביא בפני בית המשפט. חשוב להגיש תביעת דיבה בעזרת עורך דין לשון הרע בעל ניסיון אשר יסייע לכם לקבל את הפיצוי המקסימלי.

תביעה הוצאת דיבה

עו“ד הוצאת דיבה

נפגעתם מפרסום פוגעני, אולי הוצאת דיבה בפייסבוק או לשון הרע באינטרנט, משרד עורך דין רועי דותן עומד לשירותכם. אנו ממליצים לכם לפנות אלינו בהקדם האפשרי. אנו ננחה אתכם כיצד לפעול ונעניק לכם ליווי משפטי מלא.

במידה ופורסם משהו כנגדכם, אנו ננחה אתכם כיצד לפעול לצורך תיעוד הפגיעה והנזק, ונסייע גם במכתב התראה לפני תביעת לשון הרע.

משרדינו עוסק בכל תחומי לשון הרע, כמו גם תביעות הפרת פרטיות, הפרת זכויות יוצרים, חובות ארנונה ועוד. יש לנו ניסיון רב בייצוג תובעים ונתבעים, ומתן פתרונות למצבים משפטיים מורכבים.

עו"ד לשון הרע וגבייה מנהלית –  רועי דותן בפייסבוק

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

תביעה על פגיעה בפרטיות

לפני שנדבר על תביעה על פגיעה בפרטיות וכל השאלות הרלוונטיות, יש להסביר בצורה מדייקת את נושא הגנת הפרטיות. נראה שרבים אינם מודעים לחוק ומשמעותו, ולעתים

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button