fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין זכויות יוצרים

עורך דין זכויות יוצרים עוסק במגוון תחומים הקשורים לזכויות יוצרים, קניין רוחני, סימני מסחר ודינים הקשורים לאינטרנט. אם בעבר עוד זכויות יוצרים נגע בעיקר לתאגידים מסחריים, כיום המצב שונה לחלוטין. כיום גם אנשים פרטיים הופכים להיות יוצרי תוכן בתחומים שונים, וכך גם הם חשופים לסוגיות שונות הדורשות עורכי דין בתחום הקניין הרוחני.

משרד עורכי דין רועי דותן מעניק שירות למגוון לקוחות בתחום זכויות היוצרים והקניין הרוחני. אנו מעניקים שירותים משפטיים לעסקים, יוצרים, אמנים, בעלי אתרי אינטרנט וכל מי שמתמודד עם סוגיות של הפרת זכויות יוצרים או מעוניין לשמור על זכויות יוצרים, סימנים מסחריים, מדגמים רשומים ועוד.

עוד זכויות יוצרים

עוד זכויות יוצרים

לעתים נשאלת השאלה מדוע ישנו צורך בעורך דין בעל התמחות בתחום. האם לא ניתן לפנות אל כל עורך דין? ובכן, ספר החוקים הוא אינו ספרון קטן. ישנם חוקים רבים, וכל אחד עשוי להיות ספר בפני עצמו. ולצד החוקים ישנה היסטוריה שלמה של פסקי דין תקדימיים, ושינויים אינסופיים. עורכי דין בתחום הקניין הרוחני נדרשים להכיר חקיקה נרחבת ופסקי דין. ובמקביל ישנם שינויים טכנולוגיים המאתגרים כל פעם מחדש את חוקי הקניין הרוחני וזכויות היוצרים. כך שרק מי שבחר להתמקד בנושא הזה מביא איתו את הידע המקצועי הדרוש.

במסגרת החוקים השונים היכולים להיות רלוונטיים בתביעות על זכויות יוצרים ותביעות מסחריות ניתן להזכיר את החוקים הבאים:

חוק הפטנטים – מידי שנה מוגשות בישראל, אומת הסטארטאפ, אלפי בקשות לרישומי פטנטים. כאשר אדם או תאגיד מפתח המצאה חדשה ומשקיע משאבים רבים בפיתוח ההמצאה, זכותו להגן עליה באמצעות רישום פטנט. חוק הפטנטים התשכ"ז 1967 מגדיר את כל ההליך של רישום פטנטים והזכויות.

חוק זכויות יוצרים – חוק זכויות יוצרים התשס“ח 2007 הוא החוק אשר נועד לספק הגנה שניתנת ליוצר או לבעלים של יצירה מפני שימוש בלתי מורשה. על פי החוק היצירה נחשבת לקניין הרוחני שלו. הצורך בהגנה על קניין רוחני התעורר בעיקר לאחר המצאת הדפוס, כאשר נדרש להגן על יצירתם של סופרים. אך בעולם המודרני עורך דין זכויות יוצרים מתמודד עם אינספור סוגים שונים של קניין רוחני.

ואלו הם רק חלק מהחוקים, עבודתו של עוד זכויות יוצרים קשורה גם לחוקים נוספים כמו דיני החוזים, חוק עוולות מסחריות, פקודת סימני המסחר ועוד.

עורך דין זכויות יוצרים

עורכי דין בתחום הקניין הרוחני

אז מהו קניין רוחני? בניגוד לנכסים כמו מגרש או דירה, קניין רוחני מתייחס לזכויות של משאבים שאינם מוחשיים ונוצרו על ידי אנשים. באופן מסורתי קניין רוחני התמקד ביצירות ספרותיות ועבודות אומנות, אך ככל שהאנושות והטכנולוגיה התפתחה צצו סוגים חדשים של קניין רוחני כמו למשל סרטים, הקלטות מוזיקליות, צילומים, סמלים מסחריים ועיצובי מוצרים. ובהמשך הגיעו גם תכנות המחשב ואפילו זכויות על זני צמחים. עוד זכויות יוצרים בימינו עשוי למצוא את עצמו מתעסק באינספור נושאים ותחומים של קניין רוחני.

אך מדוע ישנו חשיבות כל כך גדולה לקניין רוחני? בואו נתחיל מדוגמה פשוטה, נניח הכנתם יצירה מוזיקלית ועכשיו מישהו אחר בא ומשתמש בה ומרוויח ממנה כסף. אתם אלו שהשקעתם ביצירה, ואדם אחר ירוויח ממנה כסף. די ברור כי מדובר במצב מתסכל ובלתי מתקבל על הדעת. אך למעשה יש לקניין הרוחני חשיבות עבור החברה בכללותה.

הכלכלה לא תוכל לצמוח ולהתפתח ללא הגנה על קניין רוחני. למשל אם חברה השקיעה מאות מיליוני דולרים בפיתוח מוצר, אולי תרופה מצילת חיים. ועכשיו חברה אחרת בסין פשוט תתחיל לייצר את אותה התרופה, מבלי להשקיע מאות מיליוני דולרים במחקר ופיתוח. שום חברה לא תרצה להשקיע בפיתוח בנסיבות אלו. ולכן חשוב מאוד להגן על קניין רוחני.

עורכי דין בתחום הקניין הרוחני

עורך דין זכויות יוצרים

לכאורה נשמע כי ענייני זכויות יוצרים וקניין רוחני הם נושאים הרלוונטיים רק עבור תאגידי ענק, מפיקים, או אמנים בקנה מידה בינלאומי. אך האמת היא שבעקבות השינויים הטכנולוגיים הנושאים הללו עשויים להיות רלוונטיים לכל אחד ואחת – בעיקר כאשר הם יוצרים תוכן ברשתות חברתיות או מחזיקים באתרי אינטרנט.
במקרים רבים אנשים פונים אל עוד זכויות יוצרים בעקבות תביעות או איומים בתביעות על הפרת זכויות יוצרים. ישנם אנשים אשר הואשמו בהפרת זכויות יוצרים ונקלעו לתביעות משפטיות ודרישות לתשלום פיצויים. במקרים רבים מדובר בחוסר מודעות לנושאים הללו. כמו למשל יוצר תוכן שהעלה סרטון ליוטיוב עם ליווי מוזיקלי של יצירה שאין לו את הזכויות עליה. או בעל עסק קטן שהעלה תמונה לאתר האינטרנט שלו תמונה מגוגל, מבלי להבין כי היא מוגנת בזכויות יוצרים.

אם הוגשה נגדכם תביעה בשל הפרת זכויות יוצרים, פנו אל עורך דין זכויות יוצרים. אך כמובן שהאסטרטגיה הטובה ביותר היא מניעת בעיות. לכן אנו ממליצים לכל מי שיוצר תוכן באינטרנט או מחזיק באתר אינטרנט עסקי, לפנות לייעוץ אצל עורכי דין בתחום הקניין הרוחני – חשוב שתדעו מה מותר ומה אסור, ותימנעו מתביעות משפטיות. וכמובן שתרצו גם להגן על הקניין הרוחני שלכם.

בכל שאלה בנושאי זכויות יוצרים אתם מוזמנים לפנות אל עו"ד זכויות יוצרים רועי דותן. משרדינו מטפל במבחר נושאים משפטיים הכוללים נושאי ארנונה, גבייה מנהלית, ביטול עיקולים בהוצאה לפועל,  מיסוי מוניציפלי, חובות ארנונה,  תביעת לשון הרע ועוד.

הוראות הגעה למשרדינו

עורכי דין זכויות יוצרים

עורכי דין זכויות יוצרים מייצגים לקוחות בנושאים משפטיים הקשורים לזכויות קניין רוחני. לעתים אלו הם אנשים וארגונים המבקשים להגן על קניינים הרוחני, ולעתים מדובר על

תביעה על זכויות יוצרים

תביעה על זכויות יוצרים היא סוג של תביעה על קניין רוחני. תביעות מסוג זה נועדו לעצור את הפרת זכויות היוצרים ואף להעניק סעד כספי למי

עו"ד זכויות יוצרים

לפני שפונים אל עו“ד זכויות יוצרים, כדאי להסביר מהן זכויות יוצרים ועל מה הן מגנות (או לא מגנות). עורך דין לענייני זכויות יוצרים עונה לכם

זכויות יוצרים

העתיקו מאמר שכתבתם או תמונה שצילמתם? גנבו מכם רעיון, סיסמה, תוכן או לוגו? הפרו את זכויות היוצרים שלכם! הדין מעניק מגוון של הגנות לחופש הביטוי.

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button