fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה מעניק סיוע משפטי לאזרחים ובעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות משפטיות מול העירייה או הרשות המקומית. עורך דין מוניציפלי בקיא בחוקים השונים הרלוונטיים לתחום זה, והוא מביא איתו ידע וניסיון בכל מה שנוגע להתמודדות מול המערכת הבירוקרטית של הרשויות המקומיות בישראל. עורך דין רשויות מקומיות יכול לסייע לכם בהתנהלות מול העירייה, בין אם זה פניות לעירייה וניהול משא ומתן, ובין אם זה באמצעות בתי משפטי או הגשת עתירות מנהליות.

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה

הרשויות המקומיות הן יחידות מנהליות המעניקות שירותים לאזרח, ויש להן סמכויות בתחומים שונים של החיים. התושב, או בעל העסק, עשוי למצוא את את עצמו ”פוגש“ את העירייה בסיטואציות שונות של חייו, כמו למשל בסוגיות הקשורות לחובות הארנונה, או היטלים שונים, כמו גם סוגיות של רישוי עסקים, קנסות ועוד. למעשה העיירה מעורבת בנושאים שונים של חיינו הקשורים לחינוך, סביבה ותברואה, תחבורה וחניה, שירותים סוציאליים, תשתיות עירוניות, עסקים ועוד. וכל נקודה שכזו היא גם פוטנציאל לחיכוך בין התושב לבין הרשות המקומית.

הרשויות המקומיות מחזיקות אגפים ובעלי תפקידים, ויש להן מוקד עירוני ודרכים שונות לפנות אליהן ולהתנהל מולן. אך לא כל מקרה נפתר בשיחת טלפון אל המוקד העירוני או מכתב אל ראש האגף הרלוונטי. נושאים רבים הופכים להיות נושאים בעלי מורכבות משפטית ומאבק מול הרשויות המקומיות. והרשויות המקומיות יכולות להפעיל את כוחן בצורות שונות, והתושב נשאר חסר אונים. אנו בעיקר מתכוונים ליכולות של הרשויות להפעיל אמצעים כמו גבייה מנהלית או סנקציות שונות אל האזרח.

גבייה מנהלית היא הליך שנוי במחלוקת אותו מפעילות העיריות. ההליך מתבצע מתוקף פקודת המסים, ומשמעותו המעשית היא הליך גבייה ללא הליך משפטי. קל ונוח עבור הרשות המקומית להפעיל הליך זה, היא מנחיתה על התושב את דרישת התשלום ואף מאיימת בעיקולים מנהליים. התושב נבהל ומייד משלם, אפילו חובות שחלה עליהם התיישנות. לא רק שאנו יכולים לעצור את העירייה באמצעות עתירה מנהלית, זה עוד עלול להסתיים בתביעת לשון הרע בעקבות הטלת העיקול (אם הוכחנו שהעיקול לא היה מוצדק, עצם הטלתו פגעה בשמכם הטוב)

ומסיבות אלו, לעתים יש צורך בסיוע של עורך דין לענייני עירייה; עורך דין המכיר את ההתנהלות הבירוקרטית, החקיקה וזכויות התושבים או בעלי העסקים, ויודע כיצד לפעול על מנת להתנגד, לשנות ואף לבטל החלטות וצעדים של הרשויות המקומיות.

עורך דין מוניציפלי

עורך דין מוניציפלי

כפי שכבר אמרנו, נקודות המפגש או החיכוך מול הרשויות המקומיות יכולות להתבטא בתחומים שונים, אך רבות מהן קשורות לענייני תשלומים המוטלים על ידי העירייה. הרשויות המקומיות תמיד ישאפו לכסות את הגרעון ולחפש מהיכן להשיג מזומנים. וכך הן יכולות לנסות לגבות חובות ארנונה שחלה עליהם התיישנות ולנסות לגבות כספים מתושבים ובעלי עסקים בדרכים שונות.

איננו מתכוונים לעשות דמוניזציה לרשויות המקומיות. בסך הכל מטרתן היא להעניק שירות לאזרח ולהבטיח התנהלות תקינה של כל המערכת לטובת כלל הציבור. אך בכל זאת תמיד יתכנו מקרים הנופלים בין הכיסאות, כשלים במערכת ואפילו טעויות בחישוב הארנונה. וכאשר העירייה טועה בחישוב הארנונה, לפעמים קשה לה להודות בטעות והדבר מגיע למאבקים משפטיים. ללא עורך דין רשויות מקומיות, אתם צפויים להירמס על ידי העירייה.

אם הסוגיות הללו נשמעות לכם מוכרות, אם אתם קיבלתם דרישת תשלום חוב ארנונה מנופח ולא מוצדק, כנראה שאתם זקוקים לשירותיו של רועי דותן, עורך דין מוניציפלי המטפל בנושאי חובות ארנונה ועתירות מנהליות.

עורך דין רשויות מקומיות

עורך דין רשויות מקומיות

ישראל בורכה בשפע של עורכי דין, אבל לא כל אחד הוא עורך דין לענייני עירייה. למעשה זהו תחום שעורכי דין רבים מעדיפים לא להתעסק בו. עורך דין מוניציפלי חייב להציג ניסיון מוכח בתחומי המשפט המנהלי, ולהכיר היטב את החקיקות והתקדימים המשפטיים. כל מקרה דורש בחינה מעמיקה על מנת לדעת כיצד לפעול, שיקול דעת מוטעה של עורך הדין יכול אפילו לגרום נזק.

במידה ואתם מתמודדים עם סוגיות הקשורות לחובות לעירייה ותשלומי ארנונה, אנו מזמינים אתכם למשרדינו. עורך דין רשויות מקומיות, רועי דותן, מביא איתו ניסיון רב בתחומי גבייה מנהלית, חובות ארנונה, ביטול עיקולים, חוב ארנונה של חברה ועוד. עד היום טיפלנו בתיקים רבים בהצלחה רבה, והפכנו למשרד מוביל בתחום.

עורך דין מתמחה בארנונה – הוראות הגעה למשרדינו בקישור

 

הרמת מסך בגביית ארנונה

בשביל להסביר על הרמת מסך בגביית ארנונה, בואו נסקור בקצרה את נסיבות המקרה, ומתי הסוגיה הזו הופכת להיות רלוונטית. כאשר חברה מגיעה למצב שבו אינה

חוב ארנונה של חברה

חוב ארנונה של חברה מזמן לנו מצבים שונים ומורכבים יותר מאלו המאפיינים אנשים פרטיים, ובעיקר הנושא של חוב ארנונה בעל מניות או חוב ארנונה בעל

עתירה מנהלית ארנונה

עתירה מנהלית ארנונה היא אחת הדוגמאות למקרים שכיחים של עתירה מנהלית. במאמר זה נסביר באופן כללי מהי עתירה מנהלית, ונרחיב יותר בהקשר של עתירות מנהליות

ביטול עיקול ארנונה חובות ועיקולים

ביטול חובות ארנונה ועיקולים עו"ד רועי דותן לייעוץ אישי: 054-4548212 ייצוג משפטי מקצועי ומהיר מול העירייה! › העירייה עיקלה לכם את הנכס בגלל חוב ארנונה שגוי

פקודת המיסים גבייה

פקודת המיסים גבייה היא פקודה מנדטורית משנת 1929. פקודת המסים גביה היא המשענת להליכי גבייה מנהלית אותן מבצעות הרשויות המקומיות. למשל באמצעות פקודה זו הרשויות

עו"ד עתירה מנהלית

עו“ד עתירה מנהלית מגיש סיוע משפטי וייצוג בהתנהלות מול גופים שונים בבית המשפט לעתירות מנהליות. ישנן החלטות מנהליות רבות אותן ניתן לתקוף בבית המשפט, לרבות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button