fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

תביעה על זכויות יוצרים

תביעה על זכויות יוצרים היא סוג של תביעה על קניין רוחני. תביעות מסוג זה נועדו לעצור את הפרת זכויות היוצרים ואף להעניק סעד כספי למי שנפגע כתוצאה מאותה הפרת זכויות היוצרים. בחלק מהמקרים תביעות אלו יכולות להגיע לסכומי עתק, אך הן עשויות לכלול סוגיות מורכבות והתפלפלויות על דקויות משפטיות. חשוב לעשות זאת באמצעות עו“ד זכויות יוצרים.

במאמר זה נדבר בקצרה על הנושא של תביעה קניין רוחני הקשורה לשימוש ביוטיוב. ובאופן כללי על הגשת תביעה על זכויות יוצרים.

תביעה קניין רוחני

קניין רוחני הוא המונח המשפטי המתייחס לזכויות בדברים שאינן מוחשיים, כמו לדוגמה יצירות מוזיקליות, ספרים, סמלים מסחריים, עיצובים של מוצרים ועוד. זכויות יוצרים הן דוגמה לקניין רוחני, אך המושג רחב יותר ומתייחס גם לפטנטים, סימני מסחר, עיצובים, סודות מסחריים ועוד.

הדין הישראלי מבדיל בין זכויות רשומות לבין זכויות שאינן רשומות.

זכויות רשומות הן זכויות שיש לרשום אותן על פי התקנות על מנת לזכות בהגנה. ואילו זכויות שאינן רשומות זוכות להגנה גם כאשר לא התבצע תהליך של רישום זכויות.

במסגרת הזכויות הרשומות ניתן להזכיר את רישום הפטנטים, זכויות מטפחים ליצירת תת מין של צמחים, זכויות עיצוב (מדגם), סימן מסחרי וכינוי מקור. במסגרת הזכויות הלא רשומות ישנן זכויות של מבצעים, זכויות יוצרים, מוניטין, סודות מסחריים, עיצובים לא רשומים ואף סימנים מסחריים מוכרים שאינם רשומים.

יוטיוב תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים

יוטיוב תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים

כאשר רשת יוטיוב עלתה לאוויר, היא חוללה מהפכה עצומה. כל אדם יכל לצלם ולערוך סרט ווידאו ולהעלות אותו לאתר. ומהרגע שהסרטון הועלה לאתר הוא נגיש עבור כל גולשי האינטרנט ברחבי העולם. אנשים רבים, ללא ידע והבנה בנושאים של זכויות יוצרים, החלו להעלות סרטונים ליוטיוב. וזה כל מה שהיה צריך בשביל לעורר מגוון סוגיות משפטיות הקשורות לזכויות יוצרים והגשת תביעה קניין רוחני.

בכל הנוגע לרשת האינטרנט לפעמים נראה לנו שכל מה שיש באינטרנט זה חינם. רשת האינטרנט נתפסת, ולא בצדק, כמקום שבו אפשר לעשות מה שרוצים בלי שום חשבון ובלי לתת את הדין. אך החקיקה הקיימת לגבי זכויות יוצרים וקניין רוחני תקפה גם לגבי רשת האינטרנט והסרטונים המועלים ליוטיוב.

הנושא מורכב למדי, חלק מזה נובע מתוך העובדה כי יוטיוב היא אינה חברה ישראלית. וחוקי זכויות היוצרים בקליפורניה אינם זהים לחוקי זכויות היוצרים בישראל, ויש האומרים מתירנים יותר.

בתור יוצרי תוכן, חשוב שתדעו כי התוכן שאתם מעלים לרשת היוטיוב הוא יצירה אישית שלכם. אם לא הכרזתם על הוויתור שלכם על זכויות היוצרים, אתם בעלי הזכויות על היצירה. כל שימוש בתוכן שלכם, ללא הסכמה הוא עילה להגשת תביעה על זכויות יוצרים. זכותכם לתבוע פיצויים גם ללא צורך בהוכחת נזק.

אך באותה הנשימה, בתור יוצרי תוכן עליכם להיות זהירים לגבי הפרות זכויות יוצרים של אחרים במסגרת התוכן שלכם. למשל שימוש בקטע מוזיקלי המוגן בזכויות יוצרים במסגרת התוכן שאתם מפיקים, יכול לחשוף אתכם לתביעות משפטיות.

תביעה קניין רוחני

תביעה על זכויות יוצרים

במידה ונפגעתם כתוצאה מהפרה של זכויות יוצרים, יש לפנות אל עורך דין זכויות יוצרים.

השלב הראשון הוא בדרך כלל פניה בכתב אל המפר בדרישה שיחדל מהמעשה, וישלם פיצוי. אך ניתן לפנות מייד אל בית המשפט ולהגיש תביעת פיצויים וגם צו מניעה נגד המשך הפרת הזכויות.

את ההחלטה האם לפנות קודם כל אל מפר הזכויות, או האם למהר להגיש תביעה, רצוי לעשות בעזרתו של עורך דין. ישנם שיקולים שונים, לעתים ניתן לסגור את הנושא ללא הגשת תביעה.

תביעות על הפרת זכויות יוצרים ניתן להגיש לבית משפט השלום או בית המשפט המחוזי, בהתאם לסכום התביעה. כאשר מדובר בתביעות עד לסכום של 2,500,000 שקלים מגישים אותן לבית משפט השלום. אך כאשר התביעה היא על סכום גבוה מגישים לבית המשפט המחוזי. אך בפועל הנושא מעט יותר מורכב מהשאלה על סכום הפיצוי, ישנן גם סוגיות הקשורות למתן צו מניעה. הפניה לערכאה המתאימה יכולה להשפיע על ההליך כולו, ולכן חשוב לבדוק את העניין בעזרת עורך דין העוסק בתחום של תביעות זכויות יוצרים.

תביעה על זכויות יוצרים

עורך דין רועי דותן

מתמודדים עם סוגיות הקשורות להפרת זכויות יוצרים ופגיעה בקניין רוחני? במשרד עורכי דין רועי דותן תוכלו לקבל את הסיוע המשפטי המתאים. משרדינו עוסק בסוגיות שונות של תביעת זכויות יוצרים באינטרנט, כמו גם בערוצים אחרים.

משרדינו ממוקם בראשון לציון ותל אביב. אנו מעניקים שירותים משפטיים למגוון לקוחות בתחומים שונים הכוללים : תביעות לשון הרע, הגנת הפרטיות, הוצאה לפועל, גבייה מנהלית, ביטול חובות ארנונה ועוד.

תמצאו אותנו גם בפייסבוק

תביעה קניין רוחני | יוטיוב תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים

עורך דין זכויות יוצרים

עורך דין זכויות יוצרים עוסק במגוון תחומים הקשורים לזכויות יוצרים, קניין רוחני, סימני מסחר ודינים הקשורים לאינטרנט. אם בעבר עוד זכויות יוצרים נגע בעיקר לתאגידים

עורכי דין זכויות יוצרים

עורכי דין זכויות יוצרים מייצגים לקוחות בנושאים משפטיים הקשורים לזכויות קניין רוחני. לעתים אלו הם אנשים וארגונים המבקשים להגן על קניינים הרוחני, ולעתים מדובר על

עו"ד זכויות יוצרים

לפני שפונים אל עו“ד זכויות יוצרים, כדאי להסביר מהן זכויות יוצרים ועל מה הן מגנות (או לא מגנות). עורך דין לענייני זכויות יוצרים עונה לכם

זכויות יוצרים

העתיקו מאמר שכתבתם או תמונה שצילמתם? גנבו מכם רעיון, סיסמה, תוכן או לוגו? הפרו את זכויות היוצרים שלכם! הדין מעניק מגוון של הגנות לחופש הביטוי.

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button