fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין לענייני לשון הרע

ברוב המקרים, בטרם הגשת תביעת לשון הרע, אנו מוציאים התראה לפני תביעת לשון הרע. באופן כללי אנו יכולים להגיד שזהו מכתב הנשלח מזה שנפגע מהדברים שפורסמו, אל המפרסם. אין הכוונה שעליכם לכתוב זאת בעצמכם, להפך – פנו אל עורך דין לענייני לשון הרע והוא ישלח מכתב בשמכם.

מכתב שכזה הוא למעשה אזהרה למפרסם. הוא כולל תיאור של פרטי המקרה, ובדרך כלל דרישה מסוימת או מספר דרישות. זוהי יכולה להיות דרישה לפרסום התנצלות או הבהרה, דרישה להסרת הפרסום וכמובן זו יכולה להיות גם דרישה לפיצויים.

התראה לפני תביעת לשון הרע

התראה לפני תביעת לשון הרע

מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע מביא איתו מספר יתרונות מבחינתו של זה אשר נפגע מהפרסום:

1. דרך מהירה לעצירת התפשטות דבר לשון הרע – למשל אם מדובר במקרה של תביעת לשון הרע בפייסבוק, זוהי דרך מהירה לגרום להסרתו של הפרסום שפוגע בכם. איננו יכולים להבטיח כי המפרסם יענה לדרישתכם, אך במקרים רבים המפרסם ירצה להימנע מתביעה ויעשה זאת. זה בוודאי יהיה מהיר יותר מלחכות שבית המשפט ידרוש ממנו להסיר את הפרסום.

2. הוכחת הפגיעה – השאלה האם פרסום נחשב לפוגעני היא לא תמיד ברורה מאליו. ישנם מבחנים שונים של בית המשפט, אך במידה רבה מדובר במבחן סובייקטיבי. העובדה שמיהרתם לשלוח התראה לפני תביעת לשון הרע (ללא שיהוי) מחזקת את הטענה כי הפרסום פגע בכם.

3. עשוי למנוע מהמפרסם את טענת תום בלב – במידה ותוגש תביעת לשון הרע, המפרסם עשוי להשתמש בטענה של אמת דיברתי. טענה זו קבילה במקרים מסוימים, אך דורשת כי הדברים יאמרו בתום לב. אם שלחתם מכתב בטרם תביעה, ובו הבהרתם כי הדברים פגעו בכם, ולמרות זאת הפרסום לא הוסר. הדבר יפגע באפשרות של המפרסם לטעון לתום לב. וזו גם עוד הוכחה לכך שהדבר הראשון שעליכם לעשות תמיד זה לפנות אל עורך דין לענייני לשון הרע. לפני שעושים או לא עושים מעשה.

וכמובן ישנו יתרון נוסף והוא האפשרות להגיע להסדר פיצויים מחוץ לכתלי בית המשפט. זה גם מהיר יותר, וגם יתכנו סעדים יצירתיים יותר על מנת לפצות את הנפגע.

בשורה התחתונה, מכתב שכזה מומלץ ברוב המקרים. אך שימו לב! ישנו הבדל גדול בין מכתב שהכין עו“ד לשון הרע, לבין מכתב שכתבתם בעצמכם. לא במקרה אומרים חיים ומוות ביד הלשון; בתחום המשפט לכל מילה יש משמעות. מתוך חוסר מודעות אתם עלולים לרשום דברים אשר ישרתו את המפרסם בהליך המשפטי.

הגשת תביעת לשון הרע

הגשת תביעת לשון הרע

חוק איסור לשון הרע, תשכ“ה 1965, מגדיר מהי לשון הרע.

”1. לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול –

(1) להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם;

(2) לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו;

(3) לפגוע באדם במשרתו, אם משרה ציבורית ואם משרה אחרת, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו;

(4) לבזות אדם בשל גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, גילו, מינו, נטייתו המינית או מוגבלותו;“

וזהו למעשה המבחן הראשון לצורך הגשת התביעה. שימו לב כי פרסום יכול להיות פוגעני גם במידה והוא שקרי, וגם במידה והוא נכון. במידה והפרסום נכון, המפרסם יצטרך להוכיח לבית המשפט כי היה כאן עניין ציבורי בפרסומי. גם אם הפרסום נכון, לא בהכרח ראוי לפרסמו.

המבחן השני הוא הפרסום. אם חשבתם שרק דבר מוקלט או מודפס נחשב לפרסום, זו טעות. גם פרסום בעל פה יכול להיות עילת הגשת תביעת לשון הרע. כל סוג של פרסום, שהגיע אל לפחות אדם אחד נוסף, תקף.

ולבסוף נשאלת השאלה האם מדובר בפרסום מותר. ישנם סייגים שונים המפרטים איזה פרסום מותר. לצורך הדוגמה פרסום של מבקר המדינה, או דברים הנאמרים בישיבת ממשלה, הם פרסומים מותרים ולא ניתן להגיש תביעת לשון הרע.

הגשת תביעת פיצויים ללא הוכחת נזק

תביעות לשון הרע מאפשרות להגיש תביעת פיצויים גם ללא הוכחת הנזק. במידה והתקיימו כל התנאים המגדירים את עוולת לשון הרע תוכלו להגיש תביעת פיצויים ולזכות בסכום של עד 70 שקל בתור פיצוי. ובמקרים בהם מדובר בלשון הרע שפורסם מתוך כוונה לפגוע, סכום הפיצוי או כפול.

חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין לענייני לשון הרע. בתי המשפט אינם ממהרים לקבוע את סכום הפיצויים המקסימלי. יתכן כי עו“ד לשון הרע ימליץ דווקא על מסלול תביעה עם הוכחת נזק, שם הפיצויים אינם מוגבלים.

לשון הרע עם הוכחת נזק

במקרה שכזה התביעה מתנהלת באופן דומה, אך יש בה שוני מהותי. מלבד ההוכחה שהתקיימה כאן עוולת לשון הרע, ישנה גם טענה שנגרם נזק. ובמסגרת התביעה יוגש לבית המשפט אומדן של הנזק שנגרם.

ישנם מקרים בהם קל לאמוד את הנזק, וישנם מקרים בהם תמונת המצב קצת יותר אפורה. ולכן תמיד חשוב להתייעץ עם עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע אשר יודע לבחון את המקרה, לאור החקיקה והתקדימים המשפטיים.

עורך דין לענייני לשון הרע

עורך דין לענייני לשון הרע

אם נפגעתם כתוצאה מפרסום לשון הרע, אתם עשויים להרגיש נסערים וזה בהחלט מובן. לא תמיד אתם יודעים מה לעשות, וזהו השלב לפנות אל עורך דין לענייני לשון הרע. חשוב שתגוללו את נסיבות הסיפור בפני עורך הדין. הוא צפוי לשאול שאלות שונות על מנת לברר האם יש כאן עילה להגשת תביעת לשון הרע.
ובמידה וכן, יש לשקול האם בוחרים במסלול פיצוי או מסלול ללא הוכחת נזק. ואולי בכלל משפט פלילי, אפשרות שעליה לא דיברנו במאמר זה.
במשרדינו תוכלו לקבל סיוע משפטי במגוון סוגיות הכוללות: עורך דין ארנונה, עורך דין זכויות יוצרים, ביטול חובות ועיקולים בהוצאה לפועל, עתירות מנהליות ועוד.

עורך דין לשון הרע וגבייה מנהלית –  רועי דותן בפייסבוק

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button