fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

תביעת לשון הרע בפייסבוק

תביעת לשון הרע בפייסבוק הפכה להיות דבר שכיח בימינו. ובאופן כללי אנו יכולים להגיד זאת על תביעות לשון הרע באינטרנט. וזאת לצד עלייה כללית במספר תביעות לשון הרע המוגשות בישראל מידי שנה.

הסיבות לריבוי מקרים של תביעות דיבה באינטרנט נוגעות לשינויים הטכנולוגיים. מעולם לא היו ערוצי תקשורת זמינים ונגישים לכלל הציבור, כפי שיש היום בעידן האינטרנט. הפרסום שלכם בפייסבוק חשוף לכל העולם, ובקלות אתם חשופים להגשת תביעת דיבה בפייסבוק. אולי כעסתם על עסק מסוים, ופרסמתם את זעמכם בפייסבוק. ולא ממש שקלתם את המילים שלכם, והדבר נחשב ללשון הרע.

השינויים הטכנולוגיים גם הביאו השפעות פסיכולוגיות שליליות, דבר שגם גורם לריבוי תביעות לשון הרע. אמנם פסיכולוגיה היא אינה תחום ההתמחות שלנו, אך בהחלט ניתן לשער כי הניכור של עולם האינטרנט עלול לגרום לאנשים להתבטא בצורה שונה ממה שהיו מתבטאים אל מול אדם שהיה עומד מולם פנים מול פנים.

אם הוגשה נגדכם תביעת לשון הרע בפייסבוק (או שקיבלתם מכתב התראה), פנו אל עורך דין לשון הרע. כמו כן, במידה ואתם מרגישים כי נפגעתם כתוצאה מפרסום בפייסבוק, פנו לייעוץ משפטי.

תביעת לשון הרע בפייסבוק

תביעת שיימינג בפייסבוק

המילה SHAMING תורגמה בעברית למילה ביוש. היא הוגדרה כפרסום התנהגות שלילית של אדם על מנת לביישו. פרסום שכזה עלול גם לכלול מידע אישי ופוגעני, ולעתים אפילו שקרי. בישראל אין חוק שיימינג – תביעת שיימינג בפייסבוק היא למעשה תביעת לשון הרע או תביעת דיבה בפייסבוק.

חוק איסור לשון הרע קובע ” לשון הרע היא דבר שפרסומו עלול –(1)   להשפיל אדם בעיני הבריות או לעשותו מטרה לשנאה, לבוז או ללעג מצדם;(2)   לבזות אדם בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים לו;(3)   לפגוע באדם במשרתו, אם משרה ציבורית ואם משרה אחרת, בעסקו, במשלח ידו או במקצועו;(4)     לבזות אדם בשל גזעו, מוצאו, דתו, מקום מגוריו, גילו, מינו, נטייתו המינית או מוגבלותו;

כפי שאתם מבינים, כל תביעות השיימינג למיניהן בעצם עונות להגדרה של לשון הרע.

על פי חוק איסור לשון הרע ניתן להגיש תביעת לשון הרע, בהנחה שהיא עונה להגדרות, בסכום של 70 אלף שקל במסגרת מסלול של תביעה ללא הוכחת נזק. ובמידה והפרסום נועד במטרה לפגוע, סכום התביעה הוא כפול. כמו כן ניתן להגיש מספר תביעות אם הפרסום חזר על עצמו בפלטפורמות שונות.

אך ישנם מקרים בהם לשון הרע והוצאת דיבה גורמים לנזק כבד. לדוגמה אדם שאיבד את מקור פרנסתו בגלל הוצאת דיבה. או עסקים שנפגעו כלכלית בגלל פרסום פוגעני. במקרים שכאלו ניתן להגיש תביעות פיצויים עם הוכחת נזק. וכאן אין שום מגבלה, מלבד הקושי לאמוד ולהוכיח את הנזק שנגרם. תביעות שכאלו עשויות להתנהל על פי סעיף 58 לפקודת הנזיקין או סעיף 2 לחוק עוולות מסחריות.

בטרם הגשת תביעת שיימינג בפייסבוק יש לפנות אל עו“ד לשון הרע. הוא יבחן את הנסיבות וימליץ על אופן הפעולה.

תביעת שיימינג בפייסבוק

תביעת דיבה בפייסבוק

לצערנו הוצאת דיבה בפייסבוק הפכה לדבר שכיח. כל אחד עשוי להיות קרבן, לעתים זהו אזרח מן השורה. ובמקרים אחרים אלו עשויים להיות עסקים, פוליטיקאים וידוענים. תביעת דיבה בפייסבוק אינה שונה מכל תביעת לשון הרע. אך חשוב לציין כי המושג דיבה מתייחס לפרסום שהוא שקרי.

תביעת לשון הרע בפייסבוק מתנהלת כמו כל תביעת לשון הרע ודיבה אחרת. אך לפני שמגישים את התביעה, חשוב לפנות אל עורך דין לענייני לשון הרע ולהתייעץ לגבי אופן הפעולה. אחת ההחלטות שיש לקבל היא האם להגיש תביעה במסלול ללא הוכחת נזק, או מסלול עם הוכחת נזק. אך מעבר לשאלה זו, יש לקבל מעורך הדין ייעוץ מקיף לגבי אופן הפעולה.

סביר להניח שעורך הדין ימליץ על פניה למבצע השיימינג, ודרישה למחוק את הפרסום הפוגעני. למעשה מקובל לשלוח התראה לפני תביעת לשון הרע, וניתן גם לדרוש פיצויים ולהימנע מתביעה משפטית.

עורך הדין גם יתדרך אתכם לגבי תיעוד השיימינג. במקרה של תביעת שיימינג בפייסבוק חשוב גם לתעד את הלייקים, השיתופים והתגובות. אלו עשויים להיות רלוונטיים לחישוב הנזק שנגרם.

עוד פרט חשוב הוא איתור פרטיו של המפרסם. לצורך הגשת תביעה משפטית יש צורך בשמו המלא, כתובתו ומספר תעודת הזהות. הנושא עשוי להיות בעייתי מכיוון תמיד ניתן לפרסם מחשבון פיקטיבי. במקרים מסוימים יש צורך בשירותיו של חוקר פרטי.

שימו לב שגם לפייסבוק, או הפלטפורמה הרלוונטית ישנה אחריות מסוימת. בדרך כלל גם דורשים מהם להסיר את הפרסום הפוגעני.

תביעת דיבה בפייסבוק
תביעת לשון הרע בפייסבוק

אם נפגעתם כתוצאה מפרסום פוגעני בפייסבוק, בטוויטר או בכל מקום אחר באינטרנט – פנו אל עורך דין לענייני לשון הרע.
ניתן להגיש תביעת פיצויים, אך לא תמיד זהו הצעד המתאים, וחשוב שעורך דין יבחן את נסיבות המקרה. יש לבחון האם הפרסום עונה להגדרות של לשון הרע על פי החוק, ויש גם להעריך באילו הגנות הצד הנתבע צפוי להשתמש.

לא כל מקרה של תביעת לשון הרע מסתיים בפיצויים, לכן יש להעריך האם כדאי להגיש את התביעה. יש לקחת בחשבון את שכר הטרחה של עורך הדין ואת אגרת בית המשפט. וזאת אל מול הסיכויים לזכות בתביעה וסכום הפיצויים הצפוי.

עורך דין לשון הרע רועי דותן מעניק לכם סיוע משפטי במחבר סוגיות משפטיות הכוללות: גבייה מנהלית, זכויות יוצרים, חובות ארנונה, הוצאה לפועל ועוד.

כיצד להגיע למשרדינו

 

תביעת לשון הרע בפייסבוק

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button