fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עו"ד עתירה מנהלית

עו“ד עתירה מנהלית מגיש סיוע משפטי וייצוג בהתנהלות מול גופים שונים בבית המשפט לעתירות מנהליות. ישנן החלטות מנהליות רבות אותן ניתן לתקוף בבית המשפט, לרבות החלטות הקשורות לנושא של גביית ארנונה על ידי הרשויות המקומיות (עתירה מנהלית ארנונה)

סמכות בית המשפט לעניינים מנהליים קבועה בחוק בתי משפט לעניינים מנהליים, תש“ס-2000. החוק מסמיך את בתי המשפט לדון בעתירות מנהליות, ערעורים מנהליים ותובענות מנהליות.

הגשת עתירה מנהלית

חובות ארנונה

אף אחד מאיתנו אינו אוהב לשלם מסים, אבל בכל זאת עלינו לשלם אותם. הרשויות המקומיות מספקות לאזרח שירותים, והן ממנות את פעילותן באמצעות מיסוי הארנונה המוטל על נכסים.

בעוד אין ספק כי עלינו לשלם את חובות הארנונה, תושבים רבים נקלעים למחלוקות לגבי הארנונה. אלו יכולות להיות טענות לגבי טעויות בחישוב, דרישות תשלום לא מוצדקות וסוגיות שונות.

ישנם רבים החוששים מכוחה של העירייה, והם מרגישים חסרי אונים. עד כדי כך שהם מוכנים לוותר ולשלם סכומי כסף לא מוצדקים ולסגור את הנושא. חשוב שתדעו שישנם כלים משפטיים רבים באמצעותם ניתן לפעול, וכדאי להתייעץ עם עורך דין לענייני חובות ארנונה.

עתירה מנהלית ארנונה

הרשויות המקומיות עשויות לפעול באמצעות הליכי גביה מנהלית כנגד בעלי חוב ארנונה.
גביה מנהלית מתאפשרת על פי פקודת המסים (גביה), שריד מנדטורי המאפשר לרשויות המקומיות לפעול בדרכים שנויות במחלוקת. הליך זה מאפשר לרשויות המקומיות לפתוח בהליכי גבייה ללא הליך משפטי. לכאורה פתרון המייעל הליכים עבור הרשות המקומית. אך מנגד, הוא נטול מנגנון הבוחן את החוב עצמו. כלומר העירייה אינה נדרשת להוכיח בפני בית משפט כי עצם החוב, או סכום החוב, מוצדקים. וכך העיירה יכולה להטיל עיקולים מנהליים. וזהו מקור הבעיה…

לא אחת, בתי המשפט העבירו ביקורת קשה כנגד הליכי גביה מנהלית. אך יחד עם זאת עדיין רשויות מקומיות נוהגות להשתמש בהליך זה.
במידה ואתם עומדים במצב זה, ניתן לבצע הגשת עתירה מנהלית. הדבר דורש עו“ד עתירה מנהלית בעל ניסיון אשר יודע כיצד לפעול על מנת להצליח לבטל את הליך הגבייה המנהלי. בטרם הגשת העתירה, כדאי כמובן להתייעץ עם עורך דין חובות ארנונה, הגשת עתירה מנהלית היא לאו דווקא הצעד הראשון שתבחרו בו – סביר להניח כי קודם תנסו להגיש ערעור לעיירה ולנסות לפתור את הבעיה מחוץ לכתלי בית המשפט.

ושימו לב, במקרה של הטלת עיקול בגין חובות ארנונה כאשר החוב מתגלה כלא מוצדק, היא מעשה המבזה את שמו הטוב של האדם. ומכאן, ניתן להגיש תביעת לשון הרע במקרה של עיקולים לא מוצדקים שנעשו במסגרת הגביה המנהלית.

עתירה מנהלית ארנונה

הגשת עתירה מנהלית

עתירה מנהלית ניתן להגיש לבית המשפט המחוזי ביושבו כבית משפט לעניינים מנהליים. הגשת עתירה מנהלית ארנונה נעשית בהתאם לתחום השיפוט בו יושבת הרשות המקומית. עו"ד עתירה מנהלית יגיש בשמכם את העתירה. יש לצרף תצהיר המציג את הטענות התוקפות את חיוב הארנונה.
מועד הגשת העתירה הוא תוך 45 יום מהמועד שבו הרשות המקומית נתנה את החלטתה. שיהוי בהגשת העתירה צפוי להביא לדחיית העתירה על הסף, כלומר ללא דיון בגוף הטענות.

במקרה של עתירה מנהלית ארנונה, הטיעונים המועלים בדרך כלל קשורים לנסיבות הבאות:

שיהוי בגביית החוב / התיישנות חוב ארנונה – ישנם מקרים בהם רשויות מקומיות דורשות סכומי ארנונה על חובות מהעבר שחלה עליהם התיישנות. ולמעשה עברו שנים והרשויות המקומיות בכלל לא נקטו מאמצים לגבות את החוב. ולצורך העניין הודעה לתשלום אינה נחשבת מבחינת בית המשפט כניסיון לגביית החוב.

חיוב רטרואקטיבי אסור – ישנן נסיבות שונות בהן הרשויות המקומיות מטילות חיוב רטרואקטיבי. למשל יתכן כי בעלי נכס שילמו במשך שנים סכום המבוסס על חישוב שגוי, ועכשיו העיירה גילתה זו ותנסה להטיל חיוב רטרואקטיבי. יתכנו נסיבות שונות בהן העיירה תבקש לבצע חיוב רטרואקטיבי, לא תמיד הוא חוקי.

וישנו גם סיבות נוספות הקשורות להפרשי ריבית והצמדה, חיובי ארנונה מפלים, חוסר סבירות ועוד. בשורה התחתונה, עורך דין הפחתת חיובי ארנונה בוחן כל מקרה לגופו.

אם החלטת בית המשפט המנהלי נראית בלתי סבירה או בלתי מוצדקת, ניתן להגיש ערר לבית המשפט העליון.

עוד עתירה מנהלית
עו"ד עתירה מנהלית

ברוב המקרים עתירה מנהלית מתנהלת במסגרת דיון אחד, אך יתכנו גם מקרים מורכבים יותר בהם ישנו יותר מדיון אחד וצדדים נוספים בעתירה.
בשום הליך משפטי לא כדאי לנסות להתנהל ללא עורך דין, בעיקר כאשר הוא מוגש כנגד גופים חזקים, כמו הרשויות המקומיות, עם עורכי דין מטעמם.
בכל הסוגיות הקשורות לחובות ארנונה, הפחתת חוב ארנונה ועתירות מנהליות – פנו אל עורך דין רועי דותן.

עורך דין לשון הרע – משרדינו מנוסה בכל הסוגיות של חובות מוניציפליים, ביטול חובות ועיקולים בהוצאה לפועל, השבת ארנונה ועוד. מפת הגעה למשרדינו בקישור.

הרמת מסך בגביית ארנונה

בשביל להסביר על הרמת מסך בגביית ארנונה, בואו נסקור בקצרה את נסיבות המקרה, ומתי הסוגיה הזו הופכת להיות רלוונטית. כאשר חברה מגיעה למצב שבו אינה

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה מעניק סיוע משפטי לאזרחים ובעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות משפטיות מול העירייה או הרשות המקומית. עורך דין מוניציפלי בקיא בחוקים השונים

חוב ארנונה של חברה

חוב ארנונה של חברה מזמן לנו מצבים שונים ומורכבים יותר מאלו המאפיינים אנשים פרטיים, ובעיקר הנושא של חוב ארנונה בעל מניות או חוב ארנונה בעל

עתירה מנהלית ארנונה

עתירה מנהלית ארנונה היא אחת הדוגמאות למקרים שכיחים של עתירה מנהלית. במאמר זה נסביר באופן כללי מהי עתירה מנהלית, ונרחיב יותר בהקשר של עתירות מנהליות

ביטול עיקול ארנונה חובות ועיקולים

ביטול חובות ארנונה ועיקולים עו"ד רועי דותן לייעוץ אישי: 054-4548212 ייצוג משפטי מקצועי ומהיר מול העירייה! › העירייה עיקלה לכם את הנכס בגלל חוב ארנונה שגוי

פקודת המיסים גבייה

פקודת המיסים גבייה היא פקודה מנדטורית משנת 1929. פקודת המסים גביה היא המשענת להליכי גבייה מנהלית אותן מבצעות הרשויות המקומיות. למשל באמצעות פקודה זו הרשויות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button