fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין ארנונה

עורך דין ארנונה מסייע לכם בכל מה שקשור לדרישות התשלום של המיסוי המוניציפלי, כמו גם דרישות תשלום אחרות של הרשויות המקומיות.

כל מי שמחזיק בבעלותו נכס, בין אם מדובר באדם פרטי או חברה, נדרש לשלם ארנונה. אך לעתים צצות בעיות ומחלוקות שונות לגבי תשלומי הארנונה.

עורך דין לענייני ארנונה מעניק סיוע בסוגיות הקשורות להסדרת חובות ארנונה. לעתים אלו הם ערעורים והשגות לגבי סכום החיוב, ולעתים מדובר בהתמודדות עם הליכי גבייה מנהלית. עורך דין מתמחה בארנונה מכיר את כל החקיקה ושיטות החישוב, ויודע כיצד לנהל משא ומתן מול הרשויות המקומיות או להתנהל מול בתי המשפט וההוצאה לפועל בהליכי הגבייה. עו“ד דין חובות ארנונה יכול לסייע לכם גם לקבל החזרים על תשלומי יתר של ארנונה משנים קודמות.

עורך דין לענייני ארנונה

עורך דין ארנונה

ארנונה היא המס אותו גובות הרשויות המקומיות על מנת לממן את פעילותן ואת השירותים שהן מעניקות לתושבים. מקובל לשלם את הארנונה בחיוב דו חודשי, אך החישוב של הארנונה הוא חישוב שנתי. כידוע, איחור בתשלום גורר מייד ריבית פיגורים. לכן חשוב לשלם את הארנונה בזמן.

נושא הארנונה מוגדר בפרק ד‘ לחוק ההסדרים במשק המדינה. חוק זה נחקק בשנת 1993 ושם סוף לחוסר אחידות שהייתה קיימת בין הרשויות השונות. החוק הגדיר עבור הרשויות המקומיות את הקריטריונים לקביעת תשלום הארנונה. מדובר ב 4 קריטריונים מרכזיים: שטח הנכס, סוג הנכס, השימוש שנעשה בו והמיקום של הנכס. אמנם לרשויות המקומיות ישנו חופש בקביעת מדיניות הארנונה, אך בכפוף לתעריפי מינימום ומקסימום הקבועים בחוק.

מכיוון שישנם גורמים שונים המשפיעים על החישוב, יתכנו גם טעויות או מחלוקות שונות לגבי גובה החישוב. למשל, לעתים ישנו ויכוח עם הרשויות המקומיות לגבי סיווג הנכס. יתכן כי הן חישבו את גובה הארנונה על פי התעריף של מבנים לשימוש מסחרי, אך בפועל מדובר בדירת מגורים. יתכנו גם מקרים בהם מדובר בנכס המשמש בחלקו לעסקים וחלקו למגורים (דבר שכיח יותר ויותר כאשר אנשים עובדים מהבית). גם במקרה זה יתכנו מחלוקות על איזה אחוז משמש למגורים ואיזה אחוז משמש לעסקים.

עורך דין ארנונה

וכמובן שיתכנו גם טעויות מדידה ועוד סיבות נוספות לחיובי ארנונה שגויים. אך לא קל להתנהל מול הרשויות המקומיות, אלו הם גופים בירוקרטיים המתנהגים בצורה דורסנית. ולכן תמיד חשוב לפנות אל עורך דין לענייני ארנונה אשר יסייע לכם להתנהל מול הרשות המקומית.

למעשה ישנן סוגיות שונות הקשורות לסיווגי הנכסים, פטורים והקלות בארנונה גם עבור יחידים וגם עבור עסקים. לא תמיד אתם מודעים לזכויות המגיעות לכם. רק עורך דין ארנונה יכול להילחם עבורכם. עו“ד חובות ארנונה רועי דותן יסייע לכם לבדוק את שומת הארנונה, ויבדוק האם בהתאם לקריטריונים האישיים שלכם ישנה זכאות להפחתה. לא רק שתוכלו להתחיל לחסוך במסים העירוניים, יתכן גם כי מגיע לכם החזר.

אם ישנן השגות על שומת הארנונה ששולמה או שנדרשת עכשיו, עליכם להגיש ערעור למנהל הארנונה. אך זכרו כי חשוב להתייעץ עם עורך מתמחה בארנונה לפני שאתם פונים לעירייה.

עורך דין מתמחה בארנונה

עוד סוגיה שחשוב להיות מודעים אליה היא התיישנות חובות ארנונה. יתכן כי הרשות המקומית דורשת מכם לשלם חובות ארנונה על שנים עברו, למרות שחלה עליהם ההתיישנות. כפי שאנו הישראלים נוהגים להגיד ”בשיטת מצליח“. אולי תיבהלו ותשלמו מבלי להבין שחלה עליהם התיישנות.
על פי פסיקת בית המשפט העליון חלה התיישנות על חובות ארנונה. תקופת ההתיישנות היא 7 שנים. אם חלפו 7 שנים והעירייה לא נקטה במאמצים לגבות את החוב, למשל באמצעות פניה לבית המשפט או ההוצאה לפועל – תחול התיישנות על החוב.

במידה והעירייה דורשת תשלום ארנונה רטרואקטיבי, פנו אל עורך דין לענייני ארנונה. יתכן כי החוב המנופח עם קנסות וריביות בכלל אינו בתוקף על פי חוק ההתיישנות. גם אם העירייה שלחה לכם בעבר חשבון ארנונה, הדבר עדיין אינו נחשב למאמצי גבייה, ועדיין יתכן כי חלה עליו התיישנות.

עורך דין מתמחה בארנונה

עורך דין לענייני ארנונה

לסיכום, עורך דין ארנונה מעניק לכם ייעוץ וסיוע משפטי מול הרשויות המקומיות בכל הנוגע לחישובי הארנונה והליכי הגבייה. במקרים רבים גם ננקטים הליכי הוצאה לפועל ותביעות משפטיות, עורך דין מתמחה בארנונה מעניק לכם את הטיפול המלא בכל סוגיות המיסוי העירוני והסוגיות הנלוות.

משרד עורך דין לשון הרע רועי דותן מעניק לכם סיוע משפטי במגוון נושאים הקשורים למיסוי עירוני, גביה מנהלית, הפחתת חוב ארנונה, הוצאה לפועל, תביעות לשון הרע ועוד.

הרמת מסך בגביית ארנונה

בשביל להסביר על הרמת מסך בגביית ארנונה, בואו נסקור בקצרה את נסיבות המקרה, ומתי הסוגיה הזו הופכת להיות רלוונטית. כאשר חברה מגיעה למצב שבו אינה

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה מעניק סיוע משפטי לאזרחים ובעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות משפטיות מול העירייה או הרשות המקומית. עורך דין מוניציפלי בקיא בחוקים השונים

חוב ארנונה של חברה

חוב ארנונה של חברה מזמן לנו מצבים שונים ומורכבים יותר מאלו המאפיינים אנשים פרטיים, ובעיקר הנושא של חוב ארנונה בעל מניות או חוב ארנונה בעל

עתירה מנהלית ארנונה

עתירה מנהלית ארנונה היא אחת הדוגמאות למקרים שכיחים של עתירה מנהלית. במאמר זה נסביר באופן כללי מהי עתירה מנהלית, ונרחיב יותר בהקשר של עתירות מנהליות

ביטול עיקול ארנונה חובות ועיקולים

ביטול חובות ארנונה ועיקולים עו"ד רועי דותן לייעוץ אישי: 054-4548212 ייצוג משפטי מקצועי ומהיר מול העירייה! › העירייה עיקלה לכם את הנכס בגלל חוב ארנונה שגוי

פקודת המיסים גבייה

פקודת המיסים גבייה היא פקודה מנדטורית משנת 1929. פקודת המסים גביה היא המשענת להליכי גבייה מנהלית אותן מבצעות הרשויות המקומיות. למשל באמצעות פקודה זו הרשויות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button