fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

פקודת המיסים גבייה

פקודת המיסים גבייה היא פקודה מנדטורית משנת 1929. פקודת המסים גביה היא המשענת להליכי גבייה מנהלית אותן מבצעות הרשויות המקומיות. למשל באמצעות פקודה זו הרשויות המקומיות נוהגות לגבות קנסות חניה שלא שולמו. חוק העונשין תשל“ז-1977 קובע כי פקודת המסים גביה תחול על חובות שלא שולמו במועדם.

הרשויות המקומיות מוסמכות להשתמש בפקודה זו גם לצורך גביית מסים ותשלומי חובה, ובעיקר הן מיישמות את זה בגביית חובות ארנונה.

הליך זה זוכה לביקורת רבה, ופסקי דין תקדימיים של בית המשפט ניסו לרסן את השימוש בו. אך הוא עדיין הליך חוקי בו הרשויות המקומיות משתמשות.

במידה והרשות המקומית פתחה נגדכם בהליכי גבייה מנהלית, על פי פקודת המיסים גבייה, פנו אל עורך דין חובות ארנונה. הוא יכול לייצג אתכם מול ועדת הארנונה של העירייה, יתכן כי תוכלו לסגור את הנושא מולם ולהגיע להסדר. אך במקרים מסוימים אין מנוס מפניה לבית הדין לעניינים מנהליים על מנת לעצור את הליכי הגבייה או לעכבם.

פקודת המסים גביה

פקודת המסים גביה

מהי גבייה מנהלית?

פקודת המסים גביה נועדה לספק לרשויות המדינה כלים יעילים לצורך גביית חובות. ומכוחה הרשויות יכולות לפתוח בהליכי גבייה המזכירים בדומה הליכי הוצאה לפועל, כמו למשל הטלת עיקול. אך בשונה מהליכי הוצאה לפועל, כאן הרשות המנהלית (במקרה שלנו הרשות המקומית) פטורה מפנייה לבית המשפט. כלומר היא רשאית לפתוח בהליכי גבייה מנהלית מבלי צורך להוכיח את החוב בפני בית המשפט. מריחים מדוע זה בעייתי?

אז אמנם זהו הליך יעיל מבחינת הרשות המקומית, אך לא אחת זהו הליך הרומס את התושבים. מאלץ אותם לשלם חובות ארנונה שאולי אינם מוצדקים. הליכי הגבייה מתנהלים על ידי קבלני גבייה פרטיים, ואלו מתפרנסים מעמלות גבייה. כך שהמוטיבציה שלהם לגבות מכם את החוב גבוהה מאוד. ואתם, בעלי החוב, עשויים למצוא את עצמכם חסרי אונים מול הליכים אלו.

מדיניות זו של גבייה מנהלית זוכה לביקורת רבה, גם מבתי המשפט. פקודת המיסים גבייה זכתה לריסון בעקבות פסקי דין וחקיקת חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. כיום הסמכות לביצוע גביה מנהלית נחשבת לדבר חריג, ועל העירייה למצות את מאמצי הגבייה המשפטית בטרם הן פונות לערוץ פעולה מנהלי.

פקודת המיסים גבייה

במקרים רבים רשויות מקומיות נוהגות להשתמש בהליכי גבייה מנהלית על מנת לגבות חובות ארנונה ישנים. אז זהו הזמן לדבר על התיישנות חוב ארנונה.
חוק ההתיישנות, תשי“ח-1958 קובע שאם לא הוגשה תובענה תוך 7 שנים, חלה התיישנות.

אך למרות חוק ההתיישנות, רשויות מקומיות לעתים מנסות לגבות חובות ישנים. הרשויות המקומיות עושות זאת בטענה שהן גוף מעין שיפוטי המחויב לדאוג לקופה הציבורית, ודינן שונה מדינו של תובע פרטי. אך ישנם מספר פסקי דין בהם נקבע כי דינה של רשות מקומית לעניין התיישנות אינו שונה מכל בעל דין אחר.

על מנת לעקוף את חוק ההתיישנות, הרשויות המקומיות בוחרות במסלול של גבייה מנהלית. ואכן הן הצליחו במקרים רבים לגרום לתושבים לשלם חובות ארנונה שחלה עליהם תקופת ההתיישנות. אך במשך הזמן צצו פסיקות שונות של בית המשפט אשר יצרו בלבול בנושא ואף ניתנו החלטות סותרות.
בשורה התחתונה, אם העירייה מפעילה נגדכם הליכי גבייה מנהלית, בין אם זה עבור חובות עבר או סיבה אחרת, יש לפנות אל עורך דין לחובות ארנונה. עורך הדין יבדוק את נסיבות המקרה וימליץ על ערוצי הפעולה המתאימים לנסיבות המקרה.

פקודת המיסים גבייה
עורך דין רועי דותן

לא אחת האזרח מוצא את עצמו מול הליכים משפטיים שהופעלו נגדו, או נדרש לעזרתם של בתי המשפט על מנת להגן על זכויותיו.

מתמודדים עם חובות ארנונה, עיקולים בגין חובות לעייריה או הליכי גבייה מנהלית? פנו אל עורך דין רועי דותן על מנת לקבל סיוע משפטי.
מלבד נושאים אלו, משרדנו מייצג תובעים ונתבעים בנושאים שונים לרבות תביעות לשון הרע והוצאת דיבה, הפרת פרטיות, זכויות יוצרים ועוד.

במקרים מסוימים ישנו קשר ישיר בין הליכי גבייה מנהלית לבין תביעות לשון הרע. הטלת עיקול על אדם במסגרת הליכי הגבייה יכולה להתפרש כלשון הרע במידע ובדיעבד הנישום הוכיח כי דרישת החוב לא הייתה מוצדקת.

עורך דין לשון הרע וגבייה מנהלית – אנו מייצגים לקוחות במגוון נושאים משפטיים בפני בתי משפט המנהליים, בית הדין לעבודה, בית המשפט לענייני משפחה, בית המשפט המחוזי ובית משפט השלום.

הוראות הגעה למשרדינו

הרמת מסך בגביית ארנונה

בשביל להסביר על הרמת מסך בגביית ארנונה, בואו נסקור בקצרה את נסיבות המקרה, ומתי הסוגיה הזו הופכת להיות רלוונטית. כאשר חברה מגיעה למצב שבו אינה

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה מעניק סיוע משפטי לאזרחים ובעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות משפטיות מול העירייה או הרשות המקומית. עורך דין מוניציפלי בקיא בחוקים השונים

חוב ארנונה של חברה

חוב ארנונה של חברה מזמן לנו מצבים שונים ומורכבים יותר מאלו המאפיינים אנשים פרטיים, ובעיקר הנושא של חוב ארנונה בעל מניות או חוב ארנונה בעל

עתירה מנהלית ארנונה

עתירה מנהלית ארנונה היא אחת הדוגמאות למקרים שכיחים של עתירה מנהלית. במאמר זה נסביר באופן כללי מהי עתירה מנהלית, ונרחיב יותר בהקשר של עתירות מנהליות

ביטול עיקול ארנונה חובות ועיקולים

ביטול חובות ארנונה ועיקולים עו"ד רועי דותן לייעוץ אישי: 054-4548212 ייצוג משפטי מקצועי ומהיר מול העירייה! › העירייה עיקלה לכם את הנכס בגלל חוב ארנונה שגוי

עו"ד עתירה מנהלית

עו“ד עתירה מנהלית מגיש סיוע משפטי וייצוג בהתנהלות מול גופים שונים בבית המשפט לעתירות מנהליות. ישנן החלטות מנהליות רבות אותן ניתן לתקוף בבית המשפט, לרבות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button