fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורכי דין לשון הרע

עורכי דין לשון הרע מעניקים ייצוג בתביעות לשון הרע והוצאת דיבה. תביעות לשון הרע הן תביעות המוגשות בגין פרסום הפגוע בכבודו ושמו של אדם, ואף יכול לגרום נזק ממוני .

בישראל ישנו חופש ביטוי וחופש העיתונות, אך על מנת ליצור איזון קיים גם חוק איסור לשון הרע המבטיח לכל אדם את הזכות לכבוד ושם טוב. כיום תביעות לשון הרע תופסות חלק נכבד יותר בסדר היום של בתי המשפט, זאת בעקבות עליה תלולה במספר התביעות המוגשות.

וניחשתם נכון, ישנו קשר ישיר בין התפתחות האינטרנט לבין מספר תביעות הדיבה. רשת האינטרנט אפשרה להגדיל את היקפי החשיפה והנזק שנגרם. אם אתם חשים נפגעים כתוצאה מפרסום ברשתות החברתיות, או כל אמצעי פרסום אחר, יתכן כי מגיעים לכם פיצויים. כדאי לפנות לייעוץ באמצעות עורך דין דיני לשון הרע.

עורך דין דיני לשון הרע

לשון הרע עורך דין

אז מהי בעצם לשון הרע? האם כל דבר שנאמר עליי ונפגעתי ממנו הוא לשון הרע? האם יתכן כי נפגעתי, אך הדבר נחשב לפרסום מותר?

חוק לשון הרע מגדיר זאת כפרסום המבזה, פוגע או משפיל את שמו הטוב של אדם, עיסוקו ופרנסו. פרסום הדברים הפוגעניים יכול להיות בעל פה, בכתב או בכל אמצעי אחר. לצורך העניין גם תמונה יכולה להיחשב כפרסום פוגעני. במידה ונפגעתם, ניתן להגיש תביעת לשון הרע, כלומר תביעת פיצויים.

אך מנגד, לא כל אמירה שאינה לרוחכם ואינה נעימה לאוזנכם, תחשב כהוצאת דיבה או לשון הרע. חוק איסור לשון הרע כולל גם סייגים שונים, והגנות עבור המפרסם. לכן בטרם הגשת תביעה, כדאי להתייעץ עם עורך דין דיני לשון הרע.

לשון הרע עורך דין הוא זה המכיר היטב את החקיקה, המבחנים של בית המשפט ופסקי הדין התקדימיים. הידע והניסיון יסייעו לכם לפעול נגד המפרסם ולזכות בסעדים ובפיצוי.

לאחר הפניה אל עו“ד לשון הרע, הוא ינתח את נסיבות המקרה ויבדוק האם אכן יש כאן עילת תביעה. במידה וישנה עילת תביעה, יש לשקול האם לפנות למסלול של פיצוי ללא הוכחת נזק, בו סכום הפיצוי מוגבל. או להגיש תביעת על הנזק הנגרם לכם.

לא בכל מקרה ממהרים להגיש תביעת פיצויים, גם כאשר ישנן עילות תביעה. לעתים מנסים לבצע קודם כל פניה אל המפרסם, עם דרישה להסרת הפרסום, התנצלות ותשלום פיצויים. ישנם גם מקרים הנפתרים באמצעות גישור בין שני הצדדים. כל מקרה יש לבחון לגופו.

לשון הרע עורך דין

עורכי דין לשון הרע

כפי שכבר אמרנו, החוק גם מצבי סייגים והגנות עבור המפרסם. חלק זה של המאמר נוגע למי שנתבע בהוצאת דיבה, או מי שרוצה לנסות לשער מהן יהיו ההגנות של הנתבע בהליך המשפטי.

בנסיבות מסוימות, פרסום פוגעני לא ייחשב ללשון הרע, כאשר הוא עומד במספר קריטריונים:

הגנת אמת דיברתי – כאשר הפרסום הוא אמת, ויש בו עניין ציבורי, סעיף 14 לחוק מעניק את הגנת אמת דיברתי. שימו לב שהדגש כאן הוא גם על העניין הציבורי. וזו גם תהיה סוגיה שבית המשפט יצטרך להכריע בה, האם אכן יש כאן עניין ציבורי.

הגנת תום לב – מקרים מסוימים, בהם מידע פורסם מתוך תום לב וללא כוונה לפגוע, והמפרסם אכן חשב שמדובר במידע אמתי, הוא עשוי לזכות בהגנת תום לב. התנהגות המפרסם תיבחן על ידי בית המשפט, למשל אם סירב להתנצל על הפרסום, מיד יוטל ספק גדול לגבי טענת תום הלב.

ישנם גם מקרים נוספים כמו פרסומים מותרים. לצורך העניין לא ניתן להגיש תביעת דיבה על דברים שנאמרו במהלך דיון משפטי

תביעות לשון הרע באינטרנט

הרשו לנו לתת לכם טיפ. בימינו ישנם רבים המפעילים ערוצי יוטיוב או עושים שימוש ברשתות חברתיות אחרות ורוכשים קהל של עוקבים. הם יכולים לעסוק בנושאים שונים, מתחומי צרכנות ועד אקטואליה ותרבות פנאי. בקלות רבה, מתוך חוסר מודעות לחוק לשון הרע, הם עלולים לפרסם דברים שיחשפו אות לתביעות משפטיות.

אם יש לכם ערוץ שכזה, כדאי לכם לפנות אל עורכי דין לשון הרע לצורך ייעוץ מקדים. כלומר מתוך מטרה להימנע מתביעות עתידיות. עורך דין דיני לשון הרע יכול לתת לכם סקירה כללית, עם דוגמאות רלוונטיות למה מותר ומה אסור. יתר על כן, כדאי גם להתייעץ עם עורך הדין לגבי סוגיות של זכויות יוצרים. היוצרים ברשת בקלות יכולים למצוא את עצמם מפירים זכויות יוצרים ומקבלים תביעות על הפרת זכויות יוצרים.

עורכי דין לשון הרע

עורך דין דיני לשון הרע

לצורך הגשת תביעה, יש לבחור עורכי דין לשון הרע. עו“ד לשון הרע רועי דותן מביא איתנו ניסיון רב בתביעות לשון הרע, וכל החקיקה הרלוונטית. משרדינו מתעסק בסוגים שונים של תביעות לשון הרע והוצאת דיבה, הכוללת גם לשון הרע בגין עיקול שלא כדין. יש לנו ניסיון עם תביעות לשון הרע באינטרנט, תביעות זכויות יוצרים, גבייה מנהלית, הפחתת חובות ארנונה ועוד. משרדינו מעניק ייצוג ללקוחות פרטיים ועסקים עם שירות מקצועי ואדיב.

הפחתת ארנונה לעסקים

הפחתת ארנונה לעסקים בוודאי תאפשר לעסק לחסוך סכומי כסף ניכרים, דבר שיגדיל את רווחיותו. ובהתחשב בנסיבות הכלכליות הנוכחיות, כל בעל עסק ישמח לחסוך בהוצאות הארנונה.

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע

עורך דין הוצאת דיבה ולשון הרע מטפל בכל המקרים בהן מוגשות תביעות מתוקפו של חוק איסור לשון הרע. בתור עורכי דין הוצאת דיבה, אנו יכולים

עו"ד לשון הרע

עו"ד לשון הרע רועי דותן מעניק סיוע משפטי ללקוחותיו אשר נפגעו מלשון הרע או הוצאת דיבה בהתאם לחוק איסור לשון הרע. משרדינו מעניק לכם סיוע

תביעה על שיימינג

תביעה על שיימינג נולדה מתוך תופעה של שני העשורים האחרונים, והיא קשורה בעיקר להתפתחותן של טכנולוגיות האינטרנט ובפרט הרשתות החברתיות. תביעת שיימינג היא בעיקרה תביעת

עו"ד הוצאת דיבה

לא נעים להודות, אך כל אדם עשוי להזדקק לסיוע של עו“ד הוצאת דיבה ברגע זה או אחר של חייו. אתם אולי מחשיבים את עצמכם אזרחים

עורך דין הפחתת ארנונה

עורך דין הפחתת ארנונה מעניק סיוע לנישומים פרטיים ובעלי עסקים המתמודדים עם דרישות חיוב גבוהות ובלת מוצדקות, והליכי גבייה דורסניים שמנהלות הרשויות המקומיות. כאשר מתעוררות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button