fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורכי דין זכויות יוצרים

עורכי דין זכויות יוצרים מייצגים לקוחות בנושאים משפטיים הקשורים לזכויות קניין רוחני. לעתים אלו הם אנשים וארגונים המבקשים להגן על קניינים הרוחני, ולעתים מדובר על תביעות משפטיות הקשורות להפרות זכויות יוצרים.

שמירה על זכויות יוצרים היא דבר חשוב מאוד. אין מדובר בעניין קטנוני או מאבקי אגו על מתן קרדיט – זהו כלי הנותן תמריץ ליצירה ויש לו חלק חשוב בפעילות הכלכלית. חשבו על סופר אשר מקדיש חודשים רבים לכתיבת ספר. בוודאי שהוא מצפה לתגמול כלכלי עבור כתיבת הספר. וכך ניתן להגיד על כל סוג אחר של יצירה. ללא הגנה על זכויות היוצרים, כל אחד יוכל להשתמש בפרי עמלו של אחר ובכך לפגוע בתגמול המגיע לאחר. וללא אותה ההגנה, החברה בכללותה תפסיד.

זכויות יוצרים עורך דין

עד שנת 2007 היה בישראל חוק זכויות יוצרים מנדטורי. אמנם הוכנסו בו תיקונים במהלך השנים, אך במהותו זה היה חוק מיושן. בשנת 2007 נחקק חוק זכות יוצרים, התשס“ח-2007. החוק נכנס לתוקפו ב 25 במאי 2008.

סעיף 4 לחוק הגדיר מחדש את סוגי היצירות שעליהן חלה הגנה על זכויות:“ יצירה מקורית שהיא יצירה ספרותית, יצירה אמנותית, יצירה דרמטית או יצירה מוזיקלית, המקובעת בצורה כלשהי… תקליט.“

סעיף 11 לחוק הגדיר מהי זכות יוצרים ומהי הבלעדיות והפעילויות שהיא מקנה לבעליה :

זכות יוצרים ביצירה היא הזכות הבלעדית לעשות ביצירה, או בחלק מהותי ממנה, פעולה, אחת או יותר, כמפורט להלן, בהתאם לסוג היצירה:
(1) העתקה כאמור בסעיף 12 – לגבי כל סוגי היצירות;
(2) פרסום – לגבי יצירה שלא פורסמה;
(3) ביצוע פומבי כאמור בסעיף 13 – לגבי יצירה ספרותית, יצירה דרמטית, יצירה מוסיקלית ותקליט;
(4) שידור כאמור בסעיף 14 – לגבי כל סוגי היצירות;
(5) העמדת היצירה לרשות הציבור כאמור בסעיף 15 – לגבי כל סוגי היצירות;
(6)עשיית יצירה נגזרת כאמור בסעיף 16, ועשיית הפעולות המנויות בפסקאות (1) עד (5) ביצירה הנגזרת כאמור – לגבי יצירה ספרותית, יצירה אמנותית שאינה גופן, יצירה דרמטית ויצירה מוסיקלית;
(7) השכרה כאמור בסעיף 17 – לגבי תקליט, יצירה קולנועית ותוכנת מחשב.

זכויות יוצרים עורך דין

עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט

הפרות זכויות היוצרים באינטרנט נוגעות לסוגים שונים של תכנים. אלו עשויות להיות תמונות, סרטי ווידאו, תמונות, יצירות מוזיקליות, עיצובים גרפיים ותכנים טקסטואליים.

אם בעבר סוגיות הקשורות לזכויות יוצרים היו בעיקר עניינים הרלוונטיים עבור תאגידים ויוצרים מוכרים, כיום קהל רחב יותר נזקק לשירותיהם של עורכי דין זכויות יוצרים. רשת האינטרנט מאפשרת לכל אדם לפתוח ערוץ תקשורת המוני ולהציג בו תוכן אשר נגיש לכל העולם. ניתן לעשות זאת במסגרת אתרי אינטרנט או ערוצי תוכן שונים כדוגמת יוטיוב ואחרים.

ישנם אנשים היוצרים תוכן באינטרנט ומבקשים להגן עליו. הם עשויים לפנות אל עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט על מנת לנקוט בפעולות שיסייעו להם להגן על התוכן שהם יוצרים. ואף להגיש תביעות במקרה של הפרת זכויות יוצרים.

ומנגד ישנם גם אנשים אשר הפרו זכויות יוצרים של אחרים, בדרך כלל בתום לב ומתוך חוסר מודעות. ובעקבות הפרת זכויות היוצרים הם עשויים לקבל תביעות פיצויים בסכומי כסף גבוהים. ולכן זקוקים לסיוע משפטי.

⁨עורכי דין זכויות יוצרים ⁩

שימוש בתמונות באתרי אינטרנט

רבות מהתביעות המשפטיות והפניות אל עורך דין זכויות באינטרנט נוגעות לשימוש בתמונות באתרי אינטרנט. מקובל מאוד להשתמש בתמונות בלוגים ואתרים מסחריים. ולא תמיד אלו הן תמונות מקוריות אותם יצרו מתפעלי האתר. במקרים רבים אלו הן תמונות שהורדו ממקורות אחרים באינטרנט. וכך, מתוך חוסר מודעות אתרים רבים מוצאים את עצמם חשופים לתביעות על הפרת זכויות יוצרים.

החוק הישראלי מגן על תמונות, כמו כל היצירות האחרות, למשך חייו של היוצר ועד שבעים שנה לאחר מותו. חשוב להיות זהירים ולהשתמש אך ורק בתמונות שיש לכם את הזכויות עליהן, בין אם רכשתם אותן או הפקתם בעצמכם. או שימוש בתמונות בעלות רישיון קריאטיב קומונס CC. אך שימו לב שגם כאן עליכם להיות זהירים ולוודא שתנאי הרישיון מתירים שימוש מסחרי. ובכלל יש לבדוק מהם תנאי הרישיון.

עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט

עורכי דין זכויות יוצרים

מחפשים עורך דין זכויות יוצרים? בין הנושאים השונים בהם מתעסק משרדו של עורך הדין רועי דותן ניתן גם לקבל סיוע משפטי בנושא של תביעות זכויות יוצרים. אנו מעניקים שירותים לבלוגרים, יוטיוברים, יוצרי תוכן ברשת, ארגונים ועסקים המתמודדים עם סוגיות של שמירה על זכויות יוצרים והפרת זכויות.

מלבד נושאים אלו משרדנו עוסק גם בתחום המיסוי העירוני, הליכי גביה מנהלית, עתירות מנהליות, תביעות לשון הרע, חובות ארנונה והוצאה לפועל. אנו מעניקים ללקוחותינו שירות מקצועי ואיכותי, בהתאמה לצרכים של כל לקוח.

 

כיצד להגיע למשרדינו

עורך דין זכויות יוצרים באינטרנט | זכויות יוצרים עורך דין

עורך דין זכויות יוצרים

עורך דין זכויות יוצרים עוסק במגוון תחומים הקשורים לזכויות יוצרים, קניין רוחני, סימני מסחר ודינים הקשורים לאינטרנט. אם בעבר עוד זכויות יוצרים נגע בעיקר לתאגידים

תביעה על זכויות יוצרים

תביעה על זכויות יוצרים היא סוג של תביעה על קניין רוחני. תביעות מסוג זה נועדו לעצור את הפרת זכויות היוצרים ואף להעניק סעד כספי למי

עו"ד זכויות יוצרים

לפני שפונים אל עו“ד זכויות יוצרים, כדאי להסביר מהן זכויות יוצרים ועל מה הן מגנות (או לא מגנות). עורך דין לענייני זכויות יוצרים עונה לכם

זכויות יוצרים

העתיקו מאמר שכתבתם או תמונה שצילמתם? גנבו מכם רעיון, סיסמה, תוכן או לוגו? הפרו את זכויות היוצרים שלכם! הדין מעניק מגוון של הגנות לחופש הביטוי.

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button