fbpx

צרו קשר

054-4548212

כתובתנו

סניף תל אביב: רח' הארבעה 28 סניף ראשון לציון: משה לוי 11

שלחו מייל

roy@roydotanlaw.com

עורך דין עתירה מנהלית

עורך דין עתירה מנהלית מעניק סיוע בהגשת עתירות מנהליות. במקרים רבים הגשת עתירה מנהלית היא כנגד הרשות המקומית בעקבות סוגיות הקשורות לחיובי הארנונה, אך לא בהכרח. החוק מגדיר רשימה סגורה של גופים שאת החלטתם ניתן לתקוף באמצעות הליך זה.

עתירה מנהלית לדוגמה יכולה להתבצע על ידי עורך דין חובות ארנונה, למשל כאשר ישנה טענה להתיישנות ארנונה.

עתירה מנהלית לדוגמא

ישנן החלטות שונות אותן ניתן לתקוף באמצעות הגשת עתירה מנהלית. החוק מגדיר באילו עניינים ניתן להשתמש בהליך זה וכנגד אילו רשויות וגופים. עתירה מנהלית לדוגמא יכולה להתבצע בענייני חובות ארנונה והחלטות של רשויות מקומיות, עניינים הקשורים בהגנה על איכות הסביבה, תאגידי מים וביוב, ענייני מינויים וגמלאות של שוטרים וסוהרים, החלטות רשות בענייני דיור ציבורי ועוד.

עורך דין עתירה מנהלית

הגשת עתירה מנהלית

במידה ומתעורר הצורך להגיש עתירה מנהלית, מהרו לפנות אל עורך דין עתירה מנהלית. יש למהר להגיש את העתירה, החוק מקציב לכם 45 יום לאחר שנודע לכם על ההחלטה שעבורה אתם רוצים לעתור.

לשון החוק המדויקת היא ”ולא יאוחר מארבעים וחמישה ימים מיום שההחלטה פורסמה כדין, או מיום שהעותר קיבל הודעה עליה או מיום שנודע לעותר עליה, לפי המוקדם“. הנושא הזה הוא קריטי, מכיוון שעתירות רבות נדחות בטענה שעבר המועד.

לעתים בית המשפט דוחה את הטענה בנימוק של שיהוי, גם אם לא עברו 45 יום! בית המשפט בוחן את השיהוי על פי 3 יסודות: שיהוי סובייקטיבי, שיהוי אובייקטיבי ופגיעה בעיקרון לשון החוק.

שיהוי אובייקטיבי – כאן נשאלת השאלה האם בגלל השיהוי בהגשת העתירה השתנה המצב לרעה, ונפגעו האינטרסים של הרשות.

שיהוי סובייקטיבי – כאן נבחנת הסיבה מדוע העותר השתהה להגיש עתירה הנושא המשפיע עליו. והאם ניתן לפרש את הזמן שחלף כעל ויתור על זכותו לעתור.

פגיעה בעקרון לשון החוק – בית המשפט בוחן באופן ענייני את העתירה. אם מדובר בפגיעה קשה בשלטון החוק, הוא עשוי לקבלה גם אם נראה כי היה כאן שיהוי אובייקטיבי/ סובייקטיבי.

הגשת עתירה מנהלית

בעבר עתירות מנהליות נעשו בפני בג“צ. אך בעקבות רפורמות שנעשו במהלך שנות התשעים הוקמו בתי המשפט המנהליים. לבתי משפט אלו ישנה ייחודיות רבה, הם דנים בקשר בין האזרח לבין רשויות המדינה, ובכללן רשויות מקומיות.
הגשת עתירה מנהלית נעשית בפני בית המשפט לעניינים מנהליים. יש לפנות לבית המשפט על פי אזור השיפוט, ישנם 5 בתי משפט לעניינים מנהליים: תל אביב, רמלה, נצרת, באר שבע וחיפה.

עתירות מנהליות אינן מתנהלות על פי סדר דין אזרחי, והן שונות במהותן. בעוד בבית המשפט האזרחי התביעות נוגעות לקבלת חיובים כספיים ותביעות נזיקין, כאן מדובר בקבלת סעד הצהרתי – למשל ביטול החלטה של רשות מקומית כאשר היא בלתי צודקת.

גם ההליך עצמו צפוי להיות הליך קצר. אין כאן תהליך ארוך של בירור עובדות כמו בתביעות אזרחיות, זוהי בעיקר בחינת התקינות של הליכים.

שימו לב כי ישנם מקרים בהם בית המשפט המנהלי מוצא לנכון להעביר את העתירה אל בית המשפט העליון. זה לא דבר שכיח, אך זה נעשה כאשר העניין הוא בעל חשיבות, דחיפות או נושא רגיש ומהותי.

חשוב לפנות אל עורך דין עתירה מנהלית המנוסה בתחום זה. אין מדובר בתביעות רגילות, אלא תביעות בהן נדרש להוכיח את אי הסבירות של החלטות הרשות המקומית. הגשת העתירה דורשת כמובן הגשת מסמכים שונים. עורך הדין יסייע לכם לגבש את התיק ולבדוק אילו מסמכים נדרשים בהתאם לנסיבות המקרה.

לאחר הגשת העתירה, על המשיב להגיש כתב תשובה. החוק אומר 30 יום, אך בהתאם לנסיבות המקרה, בית המשפט יכול להורות על מועד אחר. שני הצדדים נדרשים להציג לבית המשפט את עיקרי הטענות לפני הדיון.

במקרים רבים בית המשפט לעניינים מנהליים נותן צו ביניים. בית המשפט רשאי לעשות זאת בכל שלב, והוא עשוי לקבוע גם תנאים לצו הביניים. אבל אם העותר מעוניין לקבל צו ביניים, עליו להגיש בקשה נפרדת לצו ביניים. גם לצד הגשת העתירה, יש להגיש בקשה לצו ביניים המפרטת את העובדות והנימוקים המצדיקים את צו הביניים.
עו“ד לעתירות מנהליות יסייע גם בהגשת הבקשה לצו ביניים.

עתירה מנהלית לדוגמא

עורך דין עתירה מנהלית

אם נפגעתם מהחלטה של הרשות המקומית שאינה מוצדקת ואינה סבירה, פנו קודם כל להתייעצות עם עורך דין עתירה מנהלית. עו“ד רועי דותן יסייע לכם לבחון את המקרה ואת צורת הפעולה הנכונה על מנת לבטל את ההחלטה ולהסדיר את העניין.

למשרדינו ניסיון רב בעתירות מנהליות, הסדרת חובות ארנונה ועניינים שונים מול הרשויות המקומיות ורשויות מנהלתיות אחרות. אל תהססו לפנות אלינו, כאן תקבלו שירות מסור ופתרון לכל בעיה.

עורך דין לשון הרע וגבייה מנהלית –  רועי דותן בפייסבוק

הרמת מסך בגביית ארנונה

בשביל להסביר על הרמת מסך בגביית ארנונה, בואו נסקור בקצרה את נסיבות המקרה, ומתי הסוגיה הזו הופכת להיות רלוונטית. כאשר חברה מגיעה למצב שבו אינה

עורך דין לענייני עירייה

עורך דין לענייני עירייה מעניק סיוע משפטי לאזרחים ובעלי עסקים המתמודדים עם סוגיות משפטיות מול העירייה או הרשות המקומית. עורך דין מוניציפלי בקיא בחוקים השונים

חוב ארנונה של חברה

חוב ארנונה של חברה מזמן לנו מצבים שונים ומורכבים יותר מאלו המאפיינים אנשים פרטיים, ובעיקר הנושא של חוב ארנונה בעל מניות או חוב ארנונה בעל

עתירה מנהלית ארנונה

עתירה מנהלית ארנונה היא אחת הדוגמאות למקרים שכיחים של עתירה מנהלית. במאמר זה נסביר באופן כללי מהי עתירה מנהלית, ונרחיב יותר בהקשר של עתירות מנהליות

ביטול עיקול ארנונה חובות ועיקולים

ביטול חובות ארנונה ועיקולים עו"ד רועי דותן לייעוץ אישי: 054-4548212 ייצוג משפטי מקצועי ומהיר מול העירייה! › העירייה עיקלה לכם את הנכס בגלל חוב ארנונה שגוי

פקודת המיסים גבייה

פקודת המיסים גבייה היא פקודה מנדטורית משנת 1929. פקודת המסים גביה היא המשענת להליכי גבייה מנהלית אותן מבצעות הרשויות המקומיות. למשל באמצעות פקודה זו הרשויות

צור קשר

לייעוץ משפטי מקצועי

חשוב לדעת, כי התכנים באתר אינם מהווים בשום פנים ואופן תחליף לייעוץ מקצועי על ידי עורך דין ו/או של כל בעל מקצוע אחר אשר אמון על מתן ייעוץ וליווי של עסקאות אלו.
פתיחה
1
שלום וברכה
שלום וברכה
איך אוכל לעזור?
Call Now Button